خود را بيازماييد
1. چرا علم مقول به تشكيك است؟
2. علم واجب به ذات و به ماسواى ذات را تبيين كنيد.
3. چرا علم واجب به لحاظ مدرك، مدرك و ادراك، افضل است؟
4. عبارت «من ذاته و في ذاته» در كلام شيخ الرئيس يعنى چه؟
5. نظر خواجه درباره علم واجب به ماسوا چيست؟ آيا او در اين مسئله گرايش مشّايى دارد يا اشراقى؟
6. جواهر عقلانى داراى چند علمند؟ كدام يك به اشراق واجب و كدام يك به ذات خود آنهاست؟
7. آيا شيخ الرئيس در برخى از اقسام علم جواهر عقلانى گرايش اشراقى پيدا كرده است؟
8. چرا نفوس براى رسيدن به كمال، به مخرج عقلانى نياز دارند؟
9. چرا ادراكهاى نفوس، تالى ادراكهاى عقول است؟
10. چرا شيخ الرئيس ادراكهاى نفوس را از نظر مبادى، گوناگون دانسته است؟
11. چرا شيخ الرئيس ادراكهاى نفوس را از نظر مناسبات گوناگون دانسته است؟
12. فرق ميان استدلال لمّي و إنّي و إنّي مفيد يقين و شبه اللمّ را بيان كنيد.