«... بگو: هدايتى كه از سوى خدا باشد هدايت واقعى
است و به ما فرمان رسيده كه در برابر پروردگار جهانيان تسليم شويم* و اين كه نماز
را برپا داريد واز او بترسيد. اوست آن كه همگان نزدش محشور مىشويد.»
«... و وحشتشان را به ايمنى بدل كند، مرا مىپرستند
و هيچ چيزى را با من شريك نمىكنند. و آنها كه
از اين پس ناسپاسى كنند فاسقانند* و نماز را برپا داريد و زكات دهيد و از پيامبران
اطاعت كنيد باشد كه مشمول رحمت او شويد.»
آيا نمىبينيد كه برپا كردن نماز، مستقيماً پس از امر به توحيد و
اخلاص عبوديت به درگاه پروردگار آمده است و در آيه دوم، برپا كردن نماز با
فرمانبرى از رسول در پيوند است، چه، برپا كردن نماز، جان را پاك مىكند و براى
پذيرش اطاعت از پيامبر، آمادهاش مىگرداند.