مىگوييم ضرورتى ندارد در مسئله معاد به بازگشت معدوم اعتقاد حاصل
شود چون قول به اينكه مرگ عبارت از تفرّق بدن است نه معدوم شدن مطلق كه آيات قرآن
آن را تاييد مىكند[2] در حلّ مسئله معاد كفايت مىنمايد و بفرض كه بدن معدوم گردد ولى با
بقاء روح كه فخر رازى هم به آن معتقد است[3] مشكلى در
اعتقاد بمعاد بوجود نخواهد آمد.
[1].... أنّ عود ذلك البدن فى نفسه ممكن و الدّليل
عليه أنّ اعادة المعدوم أمّا أن يكون ممكنة فالمقصود حاصل و أن لم تكن ممكنة فنقول
لم يدلّ على أنّها تعدم ... فخر رازى- معالم اصول الدين- (حاشيه محصّل)- المطبعة
الحسينيّه- المصر 1323 ه- صفحه 129.