در تحقيق كتاب، از دو نسخه خطّى استفاده شده است: يكى نسخه كتابخانه مجلس شوراى اسلامى به خطّ محمّد شفيع كرمانى (تاريخ كتابت 1093 ق) كه با توحيد مفضّل و رسالة الأهليلَجَة همراه است، و ديگرى نسخه كتابخانه آستان قدس رضوى به خطّ سيّد ابو القاسم نجفى. به علاوه، متن آن با برخى از كتب رجالى و حديثى نيز مقابله شده است.[1] كامل الزيارات بارها چاپ شده است؛ از جمله، با تحقيق شيخ عبد الحسين امينى نجفى، با تصحيح على اكبر غفارى و مقدّمه محمّد على اردوبارى، در چاپخانه مرتضويه نجف، در سال 1356 ق.[2] معرّفى اين كتاب، با چند عنوان الزيارات،[3] جامع الزيارات[4] كمال الزيارات[5] و كامل الزيارات[6] آمده است؛ ولى «كامل الزيارات»، عنوان مورد نظر مؤلّف بوده است.[7] انتساب اين كتاب به ابن قولويه قمى، معروف بلكه متواتر است و كتابهاى حديثى، دعايى، زيارات و رجالىِ بسيارى، از آن نقل كردهاند؛ مانند: المزار شيخ مفيد، التهذيب و الاستبصار شيخ طوسى، كتب گوناگون ابن طاووس، المزار ابن مشهدى، بحار الأنوار، وسائل الشيعة و مستدرك الوسائل.[8] اين، از آن روست كه كامل الزيارات، ارزش حديثى، دعايى، معنوى، معرفتى و رجالى دارد.
نسخه چاپى كامل الزيارات، شامل مقدّمه محقّق، مقدّمه معرّفى مؤلّف و اصل كتاب است. مقدّمه محقّق، شامل اين مطالب است: شرح حال مؤلّف و پدر و برادر