به فتح
شهرها و پیروزی امتهای دیگر و غیر آنها.
همچنین است مکاشفاتی که در این زمان به نام «قراءة
افکار و مراسلة الافکار» و جود دارد.[1]
در تکمیل بحث میتوان گفت:
الف) بعض اشاعره معتقدند که گروهی از معجزات منحصر در قدرت خدا و
گروهی دیگر تحت قدرت بشر است. نوع اول معجزه در نزد مردم بهتر و مؤثرتر بهحساب
میآید مانند احیای اموات و نوع دیگر مانند بلاغت
در نظم کلام و حمل کوه. جنس این معجزه دلیل بر صدق مدعی رسالت نیست
بلکه بسیاری آن و وقوع آن در و جه مخصوص بر صدق او دلالت دارد .[2] جمهور معتزله و بعض اشاعره وقوع این معجزات در درجه
بالایی از کمال و بلاغت را از توان بشر خارج میدانند.[3] از دانشمندان غربی نیز شلایر ماخر معتقد است که
شفای بیماران نیرویی است که کموبیش،
بسیاری از مردم دارا هستند شاید عیسی(ع) در حد کمال
از این قدرت برخوردار بوده است.[4]
[4] -عبدالحسین
خسروپناه، مسايل جدید کلامی و فلسفه دین، قم: مرکز بین
المللی ترجمه و نشر المصطفی6، ۳ جلدی،
۱۳۹۳، ج ۱، ص ۲۲۸ به نقل از جلال
الدین آشتیانی، تحقیقی در دین مسیح، ص
۲۱۵.