responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : رساله توضيح المسائل المؤلف : منتظري، حسينعلي    الجزء : 1  صفحة : 196
ركعت چهارم گذاشته نماز را تمام كند و پس از سلام نماز بلافاصله دو ركعت نماز احتياط ايستاده بخواند.

3 - پس از سر برداشتن از سجده دوم شك كند دو ركعت خوانده يا سه ركعت و يا چهار ركعت، كه بايد بنا را بر ركعت چهارم گذاشته نماز را تمام كند، و پس از سلام نماز بلافاصله دو ركعت نماز احتياط ايستاده و سپس دو ركعت نمازاحتياط نشسته بخواند. و اگر پس از پايان ذكر سجده دوم و پيش از سر برداشتن از سجده دوم يكي از اين سه شك پيش آيد، بنابراحتياطواجب به همين دستور عمل نموده و نماز را نيز دوباره بخواند.

4 - پس از سر برداشتن از سجده دوم شك كند چهار ركعت خوانده يا پنج ركعت، كه بايد بنا را بر ركعت چهارم بگذاردو نماز را تمام كند و پس از نماز بلا فاصله دو سجده سهو[1] انجام دهد، ولي اگر پس از سجده اول يا پيش از سر برداشتن از سجده دوم اين شك براي او پيش آيد، بايد بنابراحتياط واجب به همين دستور عمل نمايد و نماز را نيز دوباره بخواند.

5 - شك كند سه ركعت خوانده يا چهار ركعت، كه در هر جاي نماز باشد بايد بنا را بر ركعت چهارم گذاشته و نماز راتمام كند، و پس از آن بلا فاصله يك ركعت نماز احتياط ايستاده يا دو ركعت نشسته بجا آورد، گرچه بهتر است دوركعت نشسته را بخواند.

6 - در حال ايستاده شك كند در ركعت چهارم است يا پنجم، كه بايد بنشيند و نماز را با تشهد و سلام به پايان برد وسپس دستور شك بين سه و چهار را انجام دهد، و بنابراحتياط دو سجده سهو براي ايستادن و دو سجده سهو هم براي ذكرهاي بيجا انجام دهد.

7 - در حال ايستاده شك كند در ركعت سوم است يا پنجم، كه بايد بنشيند و نماز را با تشهد و سلام به پايان برد و سپس دو ركعت نماز احتياط ايستاده بجا آورد، و بنابراحتياط دو سجده سهو براي ايستادن و دو سجده سهو هم براي ذكرهاي بيجا انجام دهد.

8 - در حال ايستاده شك كند در ركعت سوم است يا چهارم يا پنجم، كه بايد بنشيند و نماز را با تشهد و سلام به پايان برد، و پس از نماز بلا فاصله دو ركعت نماز احتياط ايستاده و دو ركعت هم نشسته بجا آورد، و بنابراحتياط دو سجده سهو براي ايستادن و دو سجده سهو براي ذكرهاي بيجا انجام دهد.

9 - در حال ايستاده شك كند در ركعت پنجم است يا ششم، كه بايد بنشيند و نماز را با تشهد و سلام به پايان برد و بلافاصله دو سجده سهو بجا آورد، و بنابراحتياط دو سجده سهو ديگر هم براي

[1] دستور سجده سهو در مساله (1084) آمده است .
اسم الکتاب : رساله توضيح المسائل المؤلف : منتظري، حسينعلي    الجزء : 1  صفحة : 196
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست