اسم الکتاب : پرتو ولايت المؤلف : معرفت، محمد هادى الجزء : 1 صفحة : 96
گفتند:
«رجعت حق است؛ در امتهاى گذشته بوده و قرآن از آن ياد كرده است.
پيامبر
صلّى اللّه عليه و آله گفتند:" هرآنچه در امتهاى پيشين واقع شده است، نظير
آن در اين امت نيز واقع مىشود." همچنين گفتند:" هنگام ظهور مهدى عليه
السّلام، عيسى عليه السّلام از آسمان فرود مىآيد و به وى اقتدا مىكند." باز
گفتند:" اسلام غريب بود و به غربت باز مىگردد، خوشا باد غريبان را." از
پيامبر پرسيدند:" سپس چه مىشود؟" گفتند:" حق به اهلش
بازمىگردد"»[1].
6.
در بسيارى از زيارتها به مسأله رجعت اشاره شده است؛ از جمله زيارت جامعه: «و
جعلني ممّن يقتصّ آثاركم و يسلك سبيلكم و يهتدى بهداكم و يحشر في زمرتكم و يكرّ في
رجعتكم و يملّك في دولتكم و يشرّف في عافيتكم و يمكّن في أيّامكم و تقرّ عينه غدا
برؤيتكم»؛ «خداوند مرا از كسانى قرار دهد كه پيرو آثار شما هستند و در راه شما قدم
برمىدارند و به هدايت شما رهنمود مىگردند و در گروه شما محشور مىشوند و در رجعت
شما بازمىگردند و در دولت شما به دولت مىرسند و در سلامت و عافيت شما مشرف مىگردند
و در روزگار شما توانمند مىگردند و فردا چشمشان با ديدن شما روشن مىگردد».
چند
شبهه
علامه
طبرسى ذيل آيه ثُمَّ بَعَثْناكُمْ مِنْ بَعْدِ مَوْتِكُمْ لَعَلَّكُمْ
تَشْكُرُونَ[2]
شبهههايى را از منكران رجعت نقل كرده و پاسخ آن را روشن كرده است:
شبهه
اول: زندگى در اين جهان همراه با تكليف مىباشد كه لازمه آن دارا بودن اختيار است
تا هر مكلفى با اراده و اختيار خود، فرمانبردار باشد يا سرپيچى كند.
مكلف
نبايد تحت شرايطى قرار گيرد كه ناچار به پذيرش حق باشد.
كسى
كه از دنيا مىرود، حقايق برايش آشكار مىشود و خود را در برابر واقع