responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : ترجمه روضة کافي شيخ کليني المؤلف : آژير، حميد رضا    الجزء : 1  صفحة : 145

دين هر يك از ما سامان يابد. امام صادق عليه السّلام فرمود: راست گفتيد، هر كه ما را بخواهد با ماست يا در روز قيامت همراه ما بيايد اين چنين- و سپس دو انگشت سبابه خود را از دو دست به هم چسبانيد- و سپس فرمود: بخدا سوگند اگر مردى روزها را روزه گيرد و شبها را به عبادت برخيزد و با نداشتن ولايت ما اهل بيت خدا را ملاقات كند خداوند او را ملاقات خواهد كرد در حالى كه از او خشنود يا نبوده و يا خشمگين است.

سپس فرمود: و اين همان سخن پروردگار است كه مى‌فرمايد: وَ ما مَنَعَهُمْ أَنْ تُقْبَلَ مِنْهُمْ نَفَقاتُهُمْ إِلَّا أَنَّهُمْ كَفَرُوا بِاللَّهِ وَ بِرَسُولِهِ وَ لا يَأْتُونَ الصَّلاةَ إِلَّا وَ هُمْ كُسالى‌ وَ لا يُنْفِقُونَ إِلَّا وَ هُمْ كارِهُونَ^ فَلا تُعْجِبْكَ أَمْوالُهُمْ وَ لا أَوْلادُهُمْ إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ بِها فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ تَزْهَقَ أَنْفُسُهُمْ وَ هُمْ كافِرُونَ‌[1]. و سپس فرمود: همچنين ايمان كه عمل با آن زيان نرساند و كفر كه عمل با آن سودى ندارد، و سپس فرمود: اگر شما تنها هستيد پيامبر اكرم صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم نيز تنها بود و مردم را به سوى خدا فرا مى‌خواند و به او پاسخ نمى‌دادند، و نخستين كسى كه به حضرت صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم پاسخ داد على بن ابى طالب عليه السّلام بود كه پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم در باره او فرمود: تو براى من همچون هارونى براى موسى جز آنكه پس از من پيامبرى نيست.

سخن گفتن به عدل و دادگرى‌

[81] يونس مى‌گويد: امام صادق عليه السّلام به عباد بن كثير بصرى صوفى فرمود: واى بر تو اى عباد، اينكه شكم و فرجت پارسايند تو را فريب داده است؟ همانا خداوند عزّ و جلّ در قرآنش مى‌فرمايد: يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلًا سَدِيداً^ يُصْلِحْ لَكُمْ‌


[1]« و هيچ چيز مانع پذيرفته شدن انفاقهاى آنان نشد جز اينكه بخدا و پيامبرش كفر ورزيدند، و جز با[ حال‌] كسالت نماز به جا نمى‌آورند، و جز با كراهت انفاق نمى‌كنند^ اموال و فرزندانشان تو را به شگفت نياورد. جز اين نيست كه خدا مى‌خواهد در زندگى دنيا به وسيله اينها عذابشان كند و جانشان در حال كفر بيرون رود.»( سوره توبه/ آيه 54 و 55).

اسم الکتاب : ترجمه روضة کافي شيخ کليني المؤلف : آژير، حميد رضا    الجزء : 1  صفحة : 145
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست