responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : آينده جهان( دولت و سياست در انديشه مهدويت) المؤلف : كارگر، رحيم    الجزء : 1  صفحة : 62

مى‌شود و تاريخ به شكوه‌مندترين فرجام خود مى‌رسد.

اين وعده قطعى و حتمى خداوند، تخلّف نمى‌پذيرد و حقّ با تمام توان و شكوه، به پيروزى مى‌رسد. از مجموع آيات و روايات استنباط مى‌شود كه قيام مهدى موعود عليه السّلام آخرين حلقه از مجموعه حلقات مبارزات حق و باطل است كه از آغاز جهان برپا بوده است. مهدى موعود، تحقّق‌بخش ايده‌هاى همه انبيا و اوليا و مردان مبارز راه حق است و به عبارتى او حاصل تمامى مجاهدت‌ها و تلاش‌هاى پيامبران و ثمره قيام‌ها و مبارزات حقّ‌طلبان است:

«از آيات قرآن، استفاده مى‌شود كه ظهور مهدى موعود حلقه‌اى است از حلقات مبارزه اهل حق و اهل باطل كه به پيروزى نهايى اهل حق منتهى مى‌شود. سهيم بودن يك فرد در اين سعادت، موقوف به اين است كه آن فرد عملا در گروه اهل حق باشد. آياتى كه بدان‌ها در روايات استناد شده است، نشان مى‌دهد كه مهدى موعود (عج) مظهر نويدى است كه به اهل ايمان و عمل صالح داده شده است‌[1]، مظهر پيروزى نهايى اهل ايمان است.»[2]

آرى ظهور مهدى موعود منّتى است بر مستضعفان و خوار شمرده‌شدگان و وسيله‌اى است براى پيشوا و مقتدا شدن آنان و مقدمه‌اى براى وراثت آنها و خلافت الهى در روى زمين است.[3] ظهور مهدى موعود، تحقّق‌بخش وعده‌اى است كه خداوند متعال از قديم‌ترين زمان در كتب آسمانى، به صالحان و متقيان داده است كه زمين از آن آنان است و پايان تنها به متقيان تعلق دارد».[4]

امام باقر عليه السّلام در تفسير آيه‌ وَ تِلْكَ الْأَيَّامُ نُداوِلُها بَيْنَ النَّاسِ‌[5] مى‌فرمايد: «از وقت خلقت آدم تا اين زمان، دولتى براى خدا و دولتى براى ابليس بوده است. پس كجا است دولت خدا در اين زمان؟! و نيست صاحب دولت خدا، مگر قائم‌[6]».


[1]. نور( 24)، آيه 55.

[2]. مرتضى مطهرى، قيام و انقلاب مهدى، پيشين ما ص 54.

[3]. قصص( 28)، آيه 5.

[4]. انبياء( 21)، آيه 105؛ اعراف( 7)، آيه 128.

[5]. آل عمران( 3)، آيه 40.

[6].« ما زال منذ خلق اللّه آدم دولة للّه و دولة لابليس، فأين دولة اللّه؟ اما هو قائم واحد»: محمد باقر مجلسى،- بحار الانوار،( تهران: مطبعة الاسلاميه، 1384)، ج 51، ص 54؛ محمد بن مسعود عياشى، تفسير عيّاسى،( تهران: مكتبة العلمية الاسلامية، 1380)، ج 1، ص 199.

اسم الکتاب : آينده جهان( دولت و سياست در انديشه مهدويت) المؤلف : كارگر، رحيم    الجزء : 1  صفحة : 62
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست