2- تشيع،
تجلى همان اديان توحيدى و ابراهيمى (ع) و اصول و مبانى و اهداف شرايع الهى و شريعت
حضرت ختمى مرتبت محمد بن عبدالله (ص) و روح اسلام و گوهر توحيد است.
تشيع،
همان تسليم محض و مطلق در برابر خداوند متعال و عبوديت و اطاعت خالص از اوامر و
نوامى ذات اقدس احديت است.
توحيد
كامل ذات و صفات و افعال و توحيد در ربوبيت و اطاعت از حضرت حق متعال و اينكه هيچ
موجودى در نظام عالم استقلال ذاتى و استقلال وجودى ندارد و همه پرتو ذات و تجلى
صفات حضرت حق متعال است و به بركت او عالم ملك متبارك مى شود.
«تَبارَكَ الَّذِي بِيَدِهِ الْمُلْكُ وَ هُوَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ».[3]
3-
تشيع، تبلور اسلام حقيقتى و تداوم دعوت پيامبر اكرم (ص) و پاسدارى و نگهبانى از
اصول معارف و اهداف خاتم اديان الهى است و رسول اكرم (ص) عبد صالح پروردگار و مطيع
اوامر الهى است و هيچ موجودى در نظام آفرينش غنى بالذات نيست.
«يا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَراءُ إِلَى اللَّهِ وَ اللَّهُ هُوَ
الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ».