responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : فروغ ابدیت المؤلف : سبحانی تبریزی، جعفر    الجزء : 1  صفحة : 646

روی این محاسبات، پیامبر دلاوران خزرج [1] را مأمور کرد که این عنصر جسور کینه‌توز را از میان بردارند، مشروط بر اینکه متعرض کسی از فرزندان و همسرانش نشوند. دلاوران خزرج شبانه وارد خیبر شدند و درب خانه‌هایی را که در اطراف خانه «سلام» بود از بیرون بستند که اگر سرو صدایی پیش آمد، همسایه‌ها نتوانند، از خانه‌ها بیرون بریزند. سپس از پله‌ها به طرف طبقه بالا که «سلام» در آنجا زندگی می‌کرد رفتند. در منزل را زدند، همسرش بیرون آمد و گفت کیستید؟ گفتند: جمعی از عرب هستیم برای خرید غله آمده‌ایم [2]. وی بدون تحقیق در را باز کرد و آنان را به اتاق «سلام» که تازه به رخت‌خواب خود رفته بود، هدایت کرد. آنان برای جلوگیری از هرگونه سروصدا بی‌درنگ وارد اطاق شده، در را بستند و به طور دسته جمعی به حیات یک عنصر خطرناک و فتنه‌انگیز که مدت‌ها آسایش را از مسلمانان سلب کرده بود، خاتمه دادند. سپس از پله‌ها پایین آمده، در خارج قلعه در مدخل آب پنهان شدند.
سر و صدای همسر «سلام» همسایگان را بیدار کرد. همگی چراغ به دست، دلاوران خزرج را تعقیب کردند، ولی هرچه گشتند، اثری از آن‌ها ندیدند و به خانه‌های خود بازگشتند. جرأت مسلمانان به قدری بود که یکی از آن‌ها داوطلب شد که به صورت ناشناس به میان آنان برود تا از نتیجه کارشان مطلع شود، زیرا آنان تصور می‌کردند که او هنوز زنده است.
او هنگامی وارد جرگه آن‌ها شد که یهودان دور «سلام» را گرفته بودند و همسر او جریان را تعریف می‌کرد. ناگهان همسرش نگاهی به صورت «سلام» کرد و گفت: به خدای یهود سوگند، او جان سپرد. [3] سپس وی بازگشت و همرزمان خود را از جریان فروغ ابدیت، جعفر سبحانی 646 کنترل دشمنان اسلام ..... ص : 645

______________________________
[1]. علت اینکه پیامبر این مأموریت را بر عهده «خزرجیان» نهاد، این بود که چون «اوسیان»، رقیبان آن‌ها «کعب بن اشرف» را کشته بودند. از این جهت، برای حفظ «تعادل در کسب افتخارات»، قتل این مفسد بر عهده «خزرجیان» گذارده شد.
[2]. ناس من العرب نلتمس المیرة: «میرة» جمع «میر» به خواربار ذخیره شده گفته می‌شود.
[3]. فات و اله یهود: به خدای یهود سوگند، او درگذشت.
اسم الکتاب : فروغ ابدیت المؤلف : سبحانی تبریزی، جعفر    الجزء : 1  صفحة : 646
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست