اسم الکتاب : بررسي نظريه هاي نجات و مباني مهدويت المؤلف : ابراهیم آودیچ الجزء : 1 صفحة : 379
منجى موعود در قرآن كريم به صورت يك نويد كلى و قطعى و در كمال صراحت مطرح شده است: ?وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِى
الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ اَنَّ الاَْرْضَ يَرِثُها عِبادِى الصَّالِحُونَ?.[1]
ايشان مى فرمايد: «اولاً فكر بزرگ و وسيع است كه سخن از تمام زمين است: زمين براى هميشه در اختيار زورمندان و ستمكاران و
جباران نمى ماند، اين يك امر موقّت است. دولت صالحان كه بر تمام زمين حكومت كند در آينده وجود خواهد داشت. ثانياً: در قرآن، جهانى
شدن دين اسلام و از بين رفتن تمام اديان ديگر ذكر شده است».[2] او در اين باره به اين آيه از قرآن كريم استناد مى كند: ?هُوَ
الَّذى
اَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى وَ دينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ وَ كَفى بِاللهِ
شَهيداً?;[3] اوست آن كه پيامبر خود را فرستاد به هدايت و آيين حق، تا چيره گرداندش بر آيين ها همگى، و بس است خدا را گواهى.
قرآن درباره ى آينده ى دوران و روى دادهاى آخرالزمان و
استيلاى خوبى و خوبان جهان و حكومت صالحان ـ گاه با اشاره و گاه با تصريح
ـ سخن گفته است. مفسران اسلامى اين گونه آيه ها را طبق مدرك هاى حديثى و
تفسيرى، مربوط به مهدى (عليه السلام)و ظهور ايشان در
آخرالزمان دانسته اند. آيه هاى ديگرى نيز در قرآن هست كه به جنبه ى حضور
ولايتى مهدى (عليه السلام) اشعار، بلكه تصريح دارد: