تغيير جنسيت دليلى وجود ندارد، بنابراين، عمل جراحى تغيير
جنسيت، بدون اشكال خواهد بود.
توجه به اين نكته ضرورى است كه استناد به حديث رفع يا همان
اصل برائت در صورتى تمام است كه دلائل قائلين به تحريم تمام نباشد.
گفتار دوم: ادلة مخالفين تغيير جنسيت
همانطور كه پيشتر بيان شد، تغيير جنسيت در افراد سالم و
تغيير جنسيت در ترانسها (خنثاى روانى) معركه آرا و محل انظار صاحب نظران است.
عمدتاً دو ديدگاه مخالف و موافق در اين زمينه وجود دارد. تا آن جايى كه نگارنده
تحقيق نموده است، همه صاحب نظران اهل سنت، اعم از فقيهان و حقوق دانان به حرمت
تغيير جنسيت در افراد فوق معتقد شدهاند و البته عده كمى از فقيهان شيعه نيز به
حرمت تغيير جنسيت معتقد شدهاند. در ادامه، نظرات مخالفين تغيير جنسيت و سپس ادله
مخالفين تغيير جنسيت آورده مىشود.
بند اول: نظرات مخالفين تغيير جنسيت
در ابتدا نظرات اهل سنت و سپس نظرات برخى فقيهان شيعه در
حرمت تغيير جنسيت به دليل حرمت تغيير خلق الله بيان مىشود.
الف. استناد به كلام اهل سنت در حرمت تغيير خلق خدا
1.
دكتر احمد محمد كنعانى، از حقوقدانان اهل سنت درباره حرمت تغيير جنسيت چنين
مىگويد:
در برخى جوامع كه از فطرت الهى منحرف گشتهاند، اشخاص سالم
تغيير جنسيت مىدهند، كه اين كار قطعاً حرام است؛ چون اين كار [اولًا] باعث تغيير
خلق الله است، در حالى كه هيچگونه ضرورت شرعى براى آن وجود ندارد. و [ثانياً] اين
كار در واقع پاسخ مثبت به دعوت شيطان است كه وعده داده از طريق اين گونه كارهاى
حرام، انسان را منحرف سازد. شيطان گفت: «و به