اسم الکتاب : آيين ما( اصل الشيعة) المؤلف : مكارم شيرازى، ناصر الجزء : 1 صفحة : 230
درك نكردهاند، بلكه در گوشه و كنار افراد زيادى پيدا مىشوند كه بر اثر تبليغات
مسموم يا سوء استفاده هايى كه از اين قانون شده چنان تصور مىكنند كه ميان «فحشا»
و «ازدواج موقت» هيچ گونه فرقى جز در لفظ نيست!
حتى اگر به كسى «فرزند صيغه» يا «ابن الصيغه» گفته شود، درست مثل اينكه او را
فرزند نامشروع و زنا زاده خطاب كرده باشند، ناراحت مىگردد، بنابراين آنها نتيجه
مىگيرند فحشا و ازدواج موقت هر دو بايد به طور مساوى محكوم و ممنوع اعلام گردد.
لذا لازم دانستيم اين مسأله را به صورت واضح و فشرده و دور از هر گونه تعصب
مطرح كرده و نقاط مبهم و تاريك آن را روشن سازيم تا هم برادران اهل سنّت و هم افراد
ناآگاه در محيطبدانند اين قانون اسلامى يك حكم كاملًا مترقى و اصلاحى است كه اگر
به طور صحيح و با تمام شرايط و قيود آن اجرا گردد عامل بسيار مؤثرى براى ريشه كن
كردن (فحشا) و (انحرافات جنسى) است.
***
ازدواج موقت چيست؟
ازدواج موقت كه در افواه «عوام» به نام «صيغه» مشهور شده از نظر قوانين اسلامى
يك نوع قرارداد ازدواج است كه با ازدواج «دائم» (ازدواجهاى معمولى) هيچ گونه فرقى
جز در مسأله «محدود بودن مدت» ندارد.
در ازدواج موقت، مرد و زنى كه ازدواج آنها با يكديگر بلامانع است با هم پيمان
زناشويى مىبندند و عقد مىخوانند و تعيين «مهر» و «مدت» مىكنند، و فرزندى كه از
آنها به وجود مىآيد يك فرزند مشروع
اسم الکتاب : آيين ما( اصل الشيعة) المؤلف : مكارم شيرازى، ناصر الجزء : 1 صفحة : 230