1- ارتباطى ميان حجّ افراد و عمره وجود ندارد و آنها دو واجب جدا از
يكديگر هستند. پس اگر حاجى قبلًا به عمره مفرده رفته باشد از او ساقط مىشود، واگر
استطاعت عمره مفرده را نداشته و تنها استطاعت حجّ را يافته بر او عمره واجب نمىشود،
واگر استطاعت هر دو را با هم يافته بايد پس از حجّ، عمره مفرده بجاى آورد، و
مىتواند هر وقتى را براى آن برگزيند و بهتر آن است كه آن را زودتر به انجام
رساند، بدينسان بر او واجب نيست كه در طول ماههاى حجّ و در سالى كه در آن حجّ
مىگزارد عمره مفرده بجاى آورد.
2- شخص مُفْرِد مىتواند طواف حجّ و سعى را- حتّى در حال اختيار- قبل
از وقوف در عرفات و مشعر الحرام انجام دهد، اگر چه احوط آناست كه طواف نساء را تا
پس از مناسك منى به تأخير اندازد.
3- ميقات احرام در حجّ افراد همان منزل حاجى و يا يكى از ميقاتهاى
پنجگانهاى است كه در احرام عمره تمتّع ذكر شد، اگر از يكى از آنها گذر كند، و اگر
گذرش بر آنها نيفتاد احوط آن است كه از منزل خود احرام بندد البتّه در صورتى كه
منزلش خارج از مكّه باشد،