responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : استفتائات المؤلف : الخوئي، السيد أبوالقاسم    الجزء : 1  صفحة : 34
ج - مقصود وصول آب وضو است، و لذا به هر وسيله كه باشد مانعى ندارد با مراعات الاعلى فالاعلى. واللََّه العالم.
س 96- اگر شخصى وضو گرفت، سپس جدا كند يك پوست كوچكى از اطراف ناخنهايش را، به طورى كه زير پوست ظاهر گردد، آيا واجب است اعاده كند وضو را قبل از نماز، يا آنكه وضوى او صحيح است و باطل نمى‌شود به جدا شدن پوست از دستش؟
ج - واجب نيست اعاده نمودن وضو.
س 97- هر آينه مى‌شنويم كه مى‌گويند وضو گرفتن در مستراح مكروه است و موجب فقر مى‌گردد، و لكن در اين زمانها مستراح‌ها با حمام و دستشويى مشترك است، اما در زمانهاى سابق اين‌ها جدا از هم بودند، آيا كراهت در چنين مستراح‌ها، وجود دارد يا خير؟
ج - آن چه مكروه است نزد ما، آن وضو گرفتن در محل استنجا است امّا وضو گرفتن در چنين صورتى كه ذكر شد، پس كراهت ندارد.

احكام وضو


س 98- اسماءاللََّه الحسنى كه اضافه شده، مانند «فاطر السموات و الارض» آيا شامل مضاف اليه مى‌شود در اين كه جايز نباشد لمس آن مگر به طهارت يا خير؟
ج - حكم، شامل مضاف اليه نمى‌شود. واللََّه العالم.
س 99- آيا جايز است مس نمودن ضمير در مثل اين جمله (بسمه تعالى) با اين كه مرجع اين ضمير برمى‌گردد به خداى سبحانه و تعالى؟
ج - جايز نيست مس نمودن به غير طهارت.

اسم الکتاب : استفتائات المؤلف : الخوئي، السيد أبوالقاسم    الجزء : 1  صفحة : 34
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست