responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : استفتائات المؤلف : الخوئي، السيد أبوالقاسم    الجزء : 1  صفحة : 33
ج - ما تنافى بين اين دو فرع و بين اين دو عبارت نمى‌بينيم، ولى هر دو، حكم به صحت وضو و بقاء نجاست است. واللََّه العالم.
س 92- آيا ضرر مى‌زند در شرائط مباشرت، اين كه آب را بر دست متوضى، ديگرى بريزد؟
ج - ضرر نمى‌زند مادامى كه تمام نكند به آن، شستشوى مفروض را. واللََّه العالم.
س 93- كف دستمان با خودكار چيزى مى‌نويسيم، آيا اين نوشتن براى وضو اشكالى ندارد؟
ج - در صورتى كه مانع از رسيدن آب به پوست دست نباشد مانعى ندارد.
س 94- در دست مصلى دانه‌اى بيرون آمده به اصطلاح ما (ازق)، اكنون براى كنده شدن او، بيخ او را محكم نخ بسته تا كنده شود، وظيفه او را براى نماز بيان فرمائيد.
ج - اگر بتواند آن را باز كند در صورتى كه آب زير آن بدون باز كردن نرود، لازم است باز كند براى غسل يا وضو، و اگر معذور باشد از گشودن آن و در جاى مسح نيست، مانند ميان انگشتان، پس تيمم كند و همچنين اگر در كف دست باشد، و اگر در موضع مسح باشد بايد جمع كند بين وضو و تيمم.
واللََّه العالم.
س 95- راجع به وضو، بعضى از مقدسين اهل ايمان در حال وضو، انگشتر خود را بيرون مى‌آورند و وضو مى‌گيرند، چون شبهه به ذهن ايشان است چنانچه انگشتر به دست باشد و جا به جا نمايند كه زير آن را آب وضو بگيرد، يا مقدار كمى بالا پائين دهند، يا انگشتر را بچرخانند، آيا شرعاً اشكالى به هم مى‌رسد يا خير؟

اسم الکتاب : استفتائات المؤلف : الخوئي، السيد أبوالقاسم    الجزء : 1  صفحة : 33
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست