responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : نبوت المؤلف : مطهری، مرتضی    الجزء : 1  صفحة : 291
طبیعی انسان نمی‌رسد . پس او هم آن مطلب را انکار نمی‌کند . - مطلبی که بنده می‌خواستم بگویم در جواب مطالبی است که آقای دکتر فرمودند :
پای استدلالیان چوبین بود
پای چوبین سخت بی‌تمکین بود
اینکه استدلال ، مخالف دین معرفی شده باشد دو جور است : یک بار مطلبی‌ را شما از طریق استدلال می‌فهمید ، و یک بار مطلب فهمیده می‌شود و بعد استدلال به دنبال آن می‌آید . آنچه که اصالت دارد این طریق دوم است یعنی‌ هیچ وقت یک مخترع ننشسته استدلال بکند برسد به اینکه برق چگونه درست‌ می‌شود . یک بارقه‌ای در ذهنش روشن می‌شود که بعد می‌رود به دنبال آن‌ استدلال و وسیله پیدا می‌کند . در هر چیزی که در دنیا کشف شده همین رویه‌ بوده . پاستور ننشسته قبلا استدلال کند ، بلکه یک بارقه‌ای در ذهنش روشن‌ شده که بایستی یک عاملی باشد که مرض را از این مریض به آن یکی ببرد ، دنبالش رفته ، زحمت کشیده ، کشف کرده . یا یک قضیه هندسی این‌طور نبوده که اول استدلالی به مغز یک نفر خطور کرده بعد صغری و کبری چیده و
اسم الکتاب : نبوت المؤلف : مطهری، مرتضی    الجزء : 1  صفحة : 291
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست