responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : جوان، هيجان و خويشتندارى المؤلف : گروهى از نويسندگان    الجزء : 1  صفحة : 221

حجاب در اديان الهى‌

سعيد عسگرى مهرآبادى‌

فطرى بودن پوشش‌

حجاب و پوشش در تمام اديان و مذاهب، داراى جايگاه خاصّى است و يكى از دلايل اساسى آن هم اين است كه پوشيدگى، يك امر فطرى است.

داستان حضرت آدم و حوّا نيز فطرى بودن پوشش را اثبات مى‌كند. در تورات (كتاب مقدس يهوديان كه براى مسيحيان نيز مقدّس است)، مى‌خوانيم:

و چون زن ديد كه آن درخت، براى خوراكْ نيكوست و به نظر، خوش‌نما و درختى دلپذير و دانش‌افزا مى‌رسد، پس، از ميوه‌اش گرفته بخورْد و به شوهر خود نيز داد و او خورد* آن‌گاه چشمان هر دوى ايشان باز شد و فهميدند كه عريان‌اند؛ پس برگ‌هاى انجير به هم دوخته، سترها براى خويشتن ساختند ....[1] بعد ادامه مى‌دهد:

و آدم، زن خود را حوّا نام نهاد؛ زيرا كه او مادر جميع زندگان است* و خداوندْ خدا رخت‌ها براى آدم و زنش از پوست بساخت و ايشان را پوشانيد.

[2]


[1]. تورات، سفر پيدايش، باب 3، آيات 6- 8

[2]. همان، آيات 20- 21

اسم الکتاب : جوان، هيجان و خويشتندارى المؤلف : گروهى از نويسندگان    الجزء : 1  صفحة : 221
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست