responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : پاسدارى از مرقد پيامبران و امامان المؤلف : سبحانى، شیخ جعفر    الجزء : 1  صفحة : 2

پيش گفتار

جهانى كه ما در آن زندگى مى كنيم، به صورت دهكده واحدى درآمده كه همگان مى توانند از عقايد و آراى يكديگر به صورت صحيح آگاه شوند و در حقيقت اين نعمت الهى مى تواند وسيله همدلى و همفكرى ميان مسلمانان باشد، ولى جاى تأسّف است كه برخى پيوسته به جاى تأكيد بر مشتركات، بر اختلافات دامن مى زنند و مانع از آنند كه نوعى يگانگى و همكارى ميان مسلمانان صورت پذيرد و پيوسته عقايد و افكار برادران دينى خود را به صورت غير صحيح نقل مى كنند.

گاهى غرضورزى به جايى مى رسد كه يك مسأله فقهى (بناى بر قبور) را به صورت يك مسأله عقيدتى درآورده و آن را مايه تكفير قرار مى دهند.

اخيراً كتابى به نام «المزار عند الأئمّة الأطهار» به قلم دكتر عبدالهادى الحسينى در كشور بحرين چاپ و در كشور سعودى منتشر شده و به آن اكتفا نشده و فرد ديگرى به نام «زين العابدين ابراهيمى» آن را به فارسى برگردانده و به نام «زيارت از ديدگاه ائمه» در «دارالقائم(موهوم)» چاپ و در مكه و مدينه منتشر گرديده است.

آنان يك مسأله فقهى را آن چنان مطرح مى كنند كه گويا علاقه مندان مراقد انبيا و اوليا از صفوف موحدان بيرون رفته و به خيل مشركان پيوسته اند.

ما كراراً منطق آنان را در تمام موارد بررسى كرده و پاسخ آن را داده ايم ولى براى اين كه حجّت بر نويسنده و مترجم تمام شود و روشن گردد كه منطق وهابيت، سست و بى پايه است، و علاقه مندان خاندان رسالت، از منطق قوى و نيرومندى برخوردارند، بار ديگر هر دو كتاب را مورد بررسى قرار مى دهيم و در چند فصل به پرسش ها و شبهات آنان پاسخ مى دهيم:

1. آثار سازنده زيارت از ديدگاه قرآن و سنّت.

2. بناى بر قبور و صيانت آثار انبياء و اوليا.

3. بناى مسجد در كنار مرقد پيامبر و اولياى الهى و نماز (گزاردن) در چنين مساجد.

4. سوگوارى در فراق عزيزان.

5. گناهانى بر سر مزار.

با بررسى اين موضوعات پنج گانه بخش اعظم گفته هاى «المزار» مورد بررسى و تجزيه و تحليل قرار مى گيرد.

ولى نويسنده در آخر كتاب درباره توسّل به ارواح مقدسه سخن گفته كه خود دفتر جداگانه اى مى طلبد و ما در اين مورد در دو كتاب به صورت گسترده سخن گفته ايم.[1]

سخن را كوتاه مى كنيم. اميد است همه مسلمانان جهان در حفظ آثار اسلامى و يادگارهاى پاكان و نياكان و هر چه كه به حفظ ارزش هاى اسلامى كمك مى كند موفق باشند.

قم ـ مؤسسه امام صادق(عليه السلام)

جعفر سبحانى

22شعبان 1429

برابر با 3شهريور 1387


[1] 1. آيين وهايت، 2. وهابيّت، مبانى فكرى و كارنامه عملى.

اسم الکتاب : پاسدارى از مرقد پيامبران و امامان المؤلف : سبحانى، شیخ جعفر    الجزء : 1  صفحة : 2
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست