responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : ترور و دفاع مشروع المؤلف : برجی، یعقوبعلی    الجزء : 1  صفحة : 165

الف. نا امن كردن راههاى هوايى و زمينى، اسقاط هواپيما، هواپيما ربايى و. . . :

اولين هواپيما ربايى در جهان توسط رژيم اشغالگر اسرائيل در دسامبر سال 1945 انجام گرفت. هواپيماى ايرانى ايرباس با 290 سرنشين با موشك ناو آمريكايى «ونيس» در سال 1367 سرنگون شد و تمام سرنشينان غيرنظامى هواپيما تكه پاره به دريا ريختند. انهدام اين هواپيماى مسافربرى كه در حال انجام يك پرواز منظم برنامه‌اى در يك خط هوايى مصوب بين‌المللى در فضاى تحت حاكميت ايران بود به عنوان يكى از هولناك‌ترين جرائم هوايى در تاريخ هواپيمايى جهان به شمار مى‌رود و از مصاديق روشن نا امن كردن راههاى هوايى است.

ب. سلب آسايش و به خطر انداختن جان و مال و. . . مردم:

بى‌شك آمريكا و اسرائيل با به راه انداختن واحدهاى ويژه ترور و كوبيدن به طبل جنگ در سلب آسايش و به خطر انداختن جان و مال مردم گويى سبقت را از ديگران ربوده‌اند. رژيم صهيونيستى رسماً واحدهاى ويژه ترور براى ترور فعالان گروههاى اسلامى تشكيل داده و با ايجاد رعب و وحشت هر روز دست به ترور مردم بى‌گناه مى‌زند. از جمله مى‌توان از واحدهاى ويژه ترور دو فيافلن، [1]شمشون، [2]ابجور، [3]سيوبت و متكال [4]نام برد.

رژيم استكبارى آمريكا ليست بلندى از ترور و سلب آسايش را در پرونده خود دارد. از جمله مى‌توان از ترور دو دانشجوى نابغه ايرانى در رشته‌هاى فيزيك كاربردى و علوم فضايى به نام‌هاى مسعود مسترشدى و دكتر على بهاء صدرى را نام برد.

ج. ترور سران دولت‌ها و مأموران ديپلماتيك:

نمونه‌هاى فراوانى از ترور سران حماس و نهضت‌هاى مقاومت فلسطين در پرونده رژيم اسرائيل ثبت است. آمريكا نيز در اين زمينه از دولت صهيونيستى دست كمى ندارد. و ليست بلند بالائى از اين نوع از ترور را در پرونده خود دارد.


[1] . اين واحد بخشى از تشكيلات ويژه ارتش صهيونيستى است و مأموريت دارد كه با تن كردن لباس عربى به مناطق فلسطينى‌ها نفوذ كرده و دست به ترور كادرهاى انتفاضه بزنند.
[2] . اين واحد هم اكنون سرگرم فعاليت در زمينه نفوذ به روستاهاى فلسطينى در كرانه باخترى و ربودن افراد فلسطينى است.
[3] . اين واحد در سال 1375 تشكيل گرديد و مأموريت داشت حزب الله را مورد تعقيب قرار دهد.
[4] . اين واحد از جمله واحدهاى ويژه ارتش اسرائيل به شمار مى‌رود. (جمهورى اسلامى،15/11/80) .
اسم الکتاب : ترور و دفاع مشروع المؤلف : برجی، یعقوبعلی    الجزء : 1  صفحة : 165
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست