responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : جلوه‌های دلنواز ماه المؤلف : ابن حسینی، سعید    الجزء : 1  صفحة : 14

محبّت اهل‌بیت می‌نویسد:

یا اهـل‌بیت رسول الله حبّـکم فــــرض مــن الله فــــى القـــرآن انـــزله

کفاکم من عظیم القدر انکم من لم یصل علیکم لا صلاة له. [1]،[2]

ج: اتّحاد فوائد فراوانی دارد و در قرآن به عنوان نعمت ‌الهى یاد شده است (فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَاناً)

د: معیار در ارزش‌ انسان‌ها تقوی و پرهیزکاری است. لذا اختلاف در رنگ و زبان و لهجه و امثال آن‌ها نباید بهانه به دست دشمن برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان بدهد.


[1].[13] ترجمه: ای خاندان رسول خدا محبت شما از جانب خدا در قرآن بر ما واجب گشته است «اشاره به آیه مودت» در عظمت مقام شما همین بس که هر کس در نماز بر شما درود نفرستد نمازش مقبول نخواهد شد.عقدالفرید، ابن عبد ربه، ج 2، ص 285.

[2].[14] کلام مرحوم امام در موضوع اتّحاد بین مسلمانان: وصیت من به ملّت‌های کشورهای اسلامی ‌آن است که انتظار نداشته باشید از خارج کسی به شما در رسیدن به هدف، اسلام و پیاده کردن احکام اسلام، کمک کند، خود باید به این امر حیاتی که آزادی و استقلال را تحقق می‌بخشد قیام کنید و علمای اعلام و خطبای محترم کشورهای اسلامی‌ دولتها را دعوت کنند که از وابستگی به قدرت‌های بزرگ خارجی خود را رها کنند و با ملّت خود تفاهم کنند در این صورت پیروزی را در آغوش خواهند کشید. و نیز ملّت‌ها را دعوت به وحدت کنند و از نژادپرستی که مخالف دستور اسلام است بپرهیزند... اسلام بزرگ آنان را برادر خوانده و اگر این برادری ایمانی با همّت دولت‌ها و ملّت‌ها و با تأیید خداوند متعال، روزی تحقق یابد، خواهید دید که بزرگ‌ترین قدرت جهان را مسلمانان تشکیل می‌دهند. صحیفه امام، ج 21، ص 427 .

وحدت حلّال مشکلات مسلمانان: مشکل عمدۀ مسلمانان همان دوری از اسلام و قرآن است اگر مسلمانان به حسب امری که خدای تبارک و تعالی فرموده ‌است: (و اعتصموا بحبل الله جمیعاً و لاتفرقوا) به همین یک امر عمل می‌کردند تمام مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آنان رفع می‌شد و هیچ قدرتی نمی‌توانست با آن مقابله کند لکن مع الاسف به‌واسطه غفلت بعضی و عدم توجّه بعضی و تغافل بعضی از این امر محروم ماندند و تا این امر الهی تحقق پیدا نکند باید مسلمانان انتظار گرفتاری‌های بیشتر را داشته باشند. صحیفه امام، ج 21، ص 129.

اسم الکتاب : جلوه‌های دلنواز ماه المؤلف : ابن حسینی، سعید    الجزء : 1  صفحة : 14
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست