responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : رساله توضيح المسائل المؤلف : منتظري، حسينعلي    الجزء : 1  صفحة : 575
خوردن يا پيش از آن فراركند برگردانده مي‌شود و حد بر او جاري مي‌گردد، خواه زناي او با اقرار ثابت شده باشد يا با بينه . ولي زناكار محصن اگردر حال سنگسار شدن فرار كند دو صورت دارد:

الف - اگر زناي او با بينه ثابت شده باشد، بايد برگردانده شود و حد بر او جاري گردد.

ب - اگر زناي او با اقرار ثابت شده باشد، نبايد او را برگردانند، حتي بنابراحتياط اگر يك سنگ هم به او نخورده باشدنبايد او را بازگردانند.

مساله 3168- حد زنا بر مرد زناكار غير محصن در حالي جاري مي‌شود كه ايستاده باشد، و اگر او را برهنه يافته اند جزعورت بقيه بدن او برهنه باشد، و اگر با لباس يافته اند بنابراحتياط به هر نحو كه يافته اند حد بر او جاري شود، و بايدضربات شلاق بر سر و صورت و عورت او وارد نشود. ولي حد زنا بر زن زناكار غير محصن در حالي جاري مي‌شود كه نشسته باشد و بدن او با لباس و مانند آن پوشيده باشد، و از شلاق زدن به سر و صورت او خود داري نمايند.

مساله 3169- مرد زناكار محصن را براي سنگسار شدن تا كمر، و زن را تا نزديكي سينه در گودالي دفن مي‌نمايند.

مساله 3170- بر زن باردار حد جاري نمي شود، هرچند از راه نامشروع باردار شده باشد. بلكه بايد صبر كنند تا وضع حمل كند و از حالت نفاس خارج شود و فرزندش را شير دهد - در صورتي كه زن شير دهنده ديگري نباشد - و آنگاه چنانچه بيم زيان به كودكش نرود بر او حد جاري نمايند.

مساله 3171- اگر زن و مردي با هم باشند و ادعا كنند زن و شوهر هستند ادعاي آنان مسموع است، و از آنان دليل وبينه و قسم مطالبه نمي شود. و اگر بدانيم اجنبي هستند ولي آنان ادعاي شبهه كنند حد بر آنان جاري نمي شود.

حد لواط:

مساله 3172- اگر مرد بالغ و عاقلي به اختيار خود با مرد يا پسر بچه اي لواط كند بنابر مشهور كيفر او در هر حال اعدام است . ولي بنابراحتياط اگر لواط كننده محصن باشد يعني همسر داشته باشد - به گونه اي كه در مساله «3158» بيان شد - كيفر او اعدام است، به هر نحو كه حاكم شرع صلاح بداند، و اگر همسر ندارد مانند مرد زاني بدون همسر به او يكصدتازيانه بزنند. لواط دهنده نيز اگر عاقل و بالغ باشد و از روي اختيار و بدون اكراه به اين عمل تن داده باشد كيفرش اعدام است، چه همسر داشته باشد يا نه . و اگر مقدمات عمل انجام شده ولي دخول واقع نشده
اسم الکتاب : رساله توضيح المسائل المؤلف : منتظري، حسينعلي    الجزء : 1  صفحة : 575
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست