responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : رساله توضيح المسائل المؤلف : منتظري، حسينعلي    الجزء : 1  صفحة : 481

4 - كودك شير را از پستان بمكد، نه آنكه در گلوي او بريزند يا بدوشند و به وسيله ديگري به او بخورانند، هرچنداحتياط خوب است .

5 - شير خالص باشد، نه آنكه با چيز ديگر آميخته شود، مگر آنكه آنچه با شير مخلوط شده به گونه اي كم باشد كه درشير مستهلك شود.

6 - شير از يك شوهر باشد، پس اگر زن شيردهي طلاق گرفته و بعد از آن شوهر ديگري اختيار كند و از او آبستن شود وتا موقع زاييدن شيري كه از شوهر اول داشته باقي باشد و مقداري پيش از زاييدن از شير شوهر اول و مقداري پس اززاييدن از شير شوهر دوم به كودك بدهد آن كودك به كسي محرم نمي شود.

7 - كودك به علت بيماري شير را برنگرداند، و در صورتي كه شير را برگرداند بنابراحتياط واجب كساني كه به واسطه شيرخوردن به آن كودك محرم مي‌شوند با او ازدواج نكنند و نگاه محرمانه نيز به او ننمايند.

8 - كودك يا پانزده مرتبه يا يك شبانه روز به طور پيوسته و بدون آنكه شير زن ديگر يا غذاي ديگر خورده باشد از آن زن شير سير بخورد و يا مقداري به او شير دهند كه بگويند از آن شير استخوانش محكم شده و گوشت در بدنش روييده است، بلكه اگر ده مرتبه هم به او شير دهند بنابراحتياط كساني كه به واسطه شيرخوردن به او محرم مي‌شوند با اوازدواج نكنند و نگاه محرمانه نيز به او ننمايند.

9 - كودك شير را پيش از تمام شدن سال دوم خورده باشد، پس اگر تمام شير يا بعضي از آن بعد از دو سال باشد اثري ندارد، ولي چنانچه از موقع زاييدن زن شير ده بيشتر از دو سال گذشته و شير او باقي باشد و كودكي را شير دهد، بنابراحتياط واجب كساني كه به واسطه شيرخوردن به او محرم مي‌شوند با او ازدواج نكنند و نگاه محرمانه نيز به اوننمايند.

مساله 2698- بايد كودك در بين يك شبانه روز غذا يا شير زن ديگر را نخورد، ولي اگر كمي غذا بخورد كه نگويند درآن بين غذا خورده اشكال ندارد. و نيز بايد پانزده مرتبه را از شير يك زن بخورد و در بين پانزده مرتبه شير زن ديگر رانخورد و در هر دفعه بدون فاصله شير كامل بخورد، ولي اگر در بين شيرخوردن نفس تازه كند يا كمي صبر كند به طوري كه از ابتداي پستان به دهان گرفتن تا وقتي كه سير مي‌شود يك دفعه حساب شود اشكال ندارد.

مساله 2699- اگر كسي دو زن داشته باشد و يكي از آنان كودكي را مثلا هشت مرتبه و ديگري هفت مرتبه شير دهد آن كودك به كسي محرم نمي شود.
اسم الکتاب : رساله توضيح المسائل المؤلف : منتظري، حسينعلي    الجزء : 1  صفحة : 481
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست