responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : رساله توضيح المسائل المؤلف : منتظري، حسينعلي    الجزء : 1  صفحة : 100
نزديك ظهر انجام شود، و اگر تا ظهرآن را انجام ندهد بهتر است بدون نيت ادا و قضا تا غروب جمعه آن را بجا آورد، و اگر در روز جمعه غسل نكندمستحب است روز شنبه قضاي آن را بجا آورد. و كسي كه مي‌داند در روز جمعه آب پيدا نمي كند مي‌تواند غسل را درروز پنجشنبه انجام دهد، بلكه چنانچه در شب جمعه غسل را به اميد اينكه مطلوب خداوند عالم باشد بجا آوردصحيح است . و مستحب است هنگام غسل جمعه بگويد: "اشهد ان لا اله الاالله وحده لا شريك له و ان محمدا عبده و رسوله، اللهم صل علي محمد و آل محمد، واجعلني من التوابين واجعلني من المتطهرين".

2 - غسل شب اول ماه رمضان و نيز تمام شبهاي فرد آن به قصد رجاء و اميد ثواب، ولي از شب بيست و يكم مستحب است هر شب غسل كند. و وقت غسل شبهاي ماه رمضان تمام شب است و بهتر است نزديك غروب بجا آورده شود، و از شب بيست و يكم تا آخر ماه بهتر است غسل را بين نماز مغرب و عشا بجا آورد. همچنين مستحب است در شب بيست و سوم بجز غسل اول شب، يك غسل هم در آخر شب انجام دهد.

3 - غسل شب عيد فطر، و وقت آن از اول مغرب تا اذان صبح است و بهتر آن است كه در اول شب بجا آورده شود، واگر بعد از اول شب انجام دهد به اميد ثواب باشد.

4 - غسل روز عيد فطر و عيد قربان، و وقت آن از اذان صبح تا غروب است و بهتر آن است كه پيش از نماز عيد انجام شود، و اگر از ظهر تا غروب بجا آورد به قصد رجاء و اميد ثواب باشد.

5 - غسل روز هشتم و نهم ذي حجه، و در روز نهم بهتر است آن را نزديك ظهر انجام دهد.

6 - غسل روز عيد غدير، و بهتر است پيش از ظهر انجام شود.

7 - غسل روز بيست و چهارم ذي حجة .

8 - غسل روز عيد مبعث و نيز روزهاي اول و پانزدهم و آخر ماه رجب .

9 - غسل روزهاي پانزدهم شعبان، عيد نوروز، نهم و هفدهم ربيع الاول و بيست و پنجم ذي قعده، هرچند احتياط آن است كه سه غسل اخير را به اميد ثواب انجام دهد.

10 - غسل دادن نوزادي كه تازه به دنيا آمده است .

11 - غسل زني كه براي غير شوهر خود بوي خوش استعمال كرده است .

12 - غسل كسي كه براي تماشاي به دار آويخته رفته و او را ديده باشد، ولي اگر اتفاقا يا از روي ناچاري نگاهش بيفتدغسل مستحب نيست .
اسم الکتاب : رساله توضيح المسائل المؤلف : منتظري، حسينعلي    الجزء : 1  صفحة : 100
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست