responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : کشف الیقین ت آژیر المؤلف : علامه حلی    الجزء : 1  صفحة : 413

كسى كه گمان مى‌كند مرا دوست دارد و على (ع) را دشمن مى‌شمارد؟ گفتند: به خدا سوگند نه. فرمود: شما را به خدا سوگند، آيا جز من در ميان شما كسى هست كه در يك ساعت سه هزار فرشته به او سلام كرده باشند كه از جمله آن‌هاست: جبرئيل و ميكائيل و اسرافيل، آن‌گاه كه از چاه براى پيامبر 6 آب آوردم؟ گفتند: به خدا سوگند نه. فرمود:

شما را به خدا سوگند، آيا در ميان شما جز من كسى هست كه آسمانيان در حقّ او اين ندا را سر داده باشند: «نيست شمشيرى چون ذو الفقار و نيست جوانمردى همچون على»؟

گفتند: به خدا سوگند نه. فرمود: شما را به خدا سوگند، آيا در ميان شما كسى جز من هست كه جبرئيل به او گفته باشد: «او مظهر برابرى است»، و پيامبر 6 فرموده باشد:

«او از من است و من از او»، و جبرئيل گفته باشد: «و من از شما دو نفر»؟ گفتند: به خدا سوگند نه. فرمود: شما را به خدا سوگند، آيا در ميان شما كسى جز من هست كه پيامبر 6 در حقّ او فرموده باشد: «من بر سر تنزيل قرآن جنگيدم و تو بر سر تأويل آن خواهى جنگيد»؟ گفتند: به خدا سوگند نه. فرمود: شما را به خدا سوگند آيا در ميان شما كسى جز من هست كه با ناكثان و قاسطان و مارقان، به گفته پيامبر 6، ستيزيده باشد؟

گفتند: به خدا سوگند نه. فرمود: شما را به خدا سوگند، آيا در ميان شما كسى جز من هست كه خورشيد براى او بازگشته باشد تا نماز عصر را بهنگام بخواند؟ گفتند: به خدا سوگند نه. فرمود: شما را به خدا سوگند، آيا در ميان شما كسى جز من هست كه پيامبر 6 به او دستور داده باشد سوره برائت را از ابو بكر بازستاند و ابو بكر به او گفته باشد: آيا در باره من چيزى نازل شده و پيامبر 6 به او بفرمايد: از من پيامى نمى‌رساند مگر على (ع)؟ گفتند: به خدا سوگند نه. فرمود: شما را به خدا سوگند، آيا در ميانتان كسى جز من هست كه پيامبر 6 در حقّ او فرموده باشد: «تو براى من همچون هارون هستى براى موسى جز آن كه پيامبرى پس از من نيست»؟ گفتند: به خدا سوگند نه. فرمود: شما را به خدا سوگند، آيا كسى جز من در ميان شما هست كه پيامبر 6 در باره او فرموده باشد: «تو را جز مؤمن كسى دوست ندارد و جز كافر دشمنت نمى‌شمارد»؟ گفتند: به خدا سوگند نه. فرمود: شما را به خدا سوگند، مى‌دانيد كه پيامبر دستور داد [در مسجد] همه درهايتان را ببنديد و تنها در من باز ماند و شما اعتراض كرديد و پيامبر 6 فرمود:

«نه من درهاى شما را بستم و نه در على (ع) را باز گذاردم و اين خدا بود كه درهاى آن‌ها

اسم الکتاب : کشف الیقین ت آژیر المؤلف : علامه حلی    الجزء : 1  صفحة : 413
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست