responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : ترجمه بحار الانوار (قسمت سوم از جلد پانزدهم) المؤلف : موسوي همداني، ابوالحسن    الجزء : 1  صفحة : 92

و تو هم (اى پيامبر) حرف ما را توجه كن و بما نظر نما: بهتر بود براى آنان و باز فرمود.

اى اهل ايمان خدا و رسول و اولى الامر از خود را اطاعت نمائيد و اگر در چيزى (موضوع رهبرى) با هم بحث و نزاع داشتيد بخدا و رسول مراجعه نمائيد اگر شما بخدا و روز قيامت ايمان داريد. اين عمل (مراجعه بخدا و رسول) بسيار خوب و از نظر پايان و عاقبت بهتر و پسنديده‌تر است.

و باز فرمود 69 هر كس اطاعت نمايد خدا و رسول را اين گونه افراد در آن جهان همراه بزرگانى كه خدا بر آنها نعمت خود را ارزانى داشته از گروه پيامبران و صديقين و راستان و شهداء و نيكان كه البته اينها رفقاء بسيار خوبى هستند.

مائده 7- هنگامى كه گفتيد شنيديم و فرمانبرى و اطاعت نموديم و باز فرموده 92 خدا و رسول را اطاعت نمائيد و بترسيد و بر حذر باشيد و اگر بى‌اعتنائى نموديد بدانيد كه وظيفه پيامبر ما فقط ابلاغ روشن و آشكار است.

انفال 1- خدا و رسولش را اطاعت كنيد اگر ايمان داريد و باز فرموده 20 و 12 اى اهل ايمان خدا و رسولش را اطاعت نمائيد و سرپيچى از او نكنيد در حالى كه مطالب را مى‌شنويد- و مباشيد مانند گروهى كه اظهار ميكردند شنيديم ولى در واقع و عملا نمى شنوند.

توبه 72 مؤمنين ... و اطاعت خدا و رسول را مينمايند اينها همانانند كه خدا قطعا رحمت و لطف خود را شامل حال آنان خواهد فرمود.

نور 47 تا 56 و منافقان ميگويند ايمان آورديم بخدا و برسول و اطاعت كرديم سپس گروهى از ايشان بعد از اظهار ايمان پشت كردند و نيستند اينها از اهل ايمان- و هنگامى كه خوانده ميشوند و دعوت ميشوند بطرف خدا و رسولش تا اينكه ميان آنها حكم كند در اين حال گروهى از ايشان دورى كرده و اعراض مينمايند- ولى اگر بر نفع ايشان حكومت و قضاوت شود با كمال اعتراف بطرف رسول مى‌شتابند- آيا در دلهاى آنان بيمارى هست و يا در شك و ترديد هستند و يا ميترسند كه خدا و رسولش بر آنان ستم نمايد بلكه آنان خود ستمكارانند- همانا گفتار مؤمنان در آن هنگامى كه براى حكومت و فرمان خدا و رسولش دعوت ميشوند فقط اينست كه ميگويند شنيديم و اطاعت نموديم و اينان همان رستگارانند و هر كه اطاعت كند خدا و رسولش را و بترسد از خدا پس آن گروه ايشان رستگارانند- و قسم و سوگند خورند بخدا سوگند سخت و اكيدى كه اگر دستور دهى ايشان را برها نمودن اموال و خانه و ديار مسلما آنها را رها مينمايند.

بآنان بگو لازم نيست قسم بخوريد اطاعت و فرمانبردارى نيكو بهتر است از قسم‌

اسم الکتاب : ترجمه بحار الانوار (قسمت سوم از جلد پانزدهم) المؤلف : موسوي همداني، ابوالحسن    الجزء : 1  صفحة : 92
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست