responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : تحف العقول ت جعفری المؤلف : ابن شعبه حرّاني    الجزء : 1  صفحة : 168

دوست دارد و گناهانتان را بيامرزد، و خدا آمرزگار و مهربان است- آل عمران: 31» «و خدا و پيامبر را فرمان بريد پس اگر رو بگردانيد خدا كافران را دوست ندارد».

سپس با صدائى بلند فرياد كرد: اى گروه مهاجر و انصار، و اى مسلمانان، آيا بر خدا و رسول او منّت مى‌گذاريد كه اسلام آورده‌ايد؟. در حالى كه بر خدا و رسول اوست كه بر شما منّت گذارند اگر از راستگويان بوده باشيد. سپس فرمود:

آگاه باشيد، همانا هر كس كه روى به قبله ما دارد و از گوشت حيوان سربريده ما مى‌خورد، و گواهى مى‌دهد كه هيچ معبودى جز اللَّه سزاوار ستايش نيست و اينكه محمّد بنده و رسول خدا است، در اين صورت ما با او بر اساس دستورات و قوانين اسلام رفتار مى‌كنيم و از بودجه‌هاى اسلام بهره‌مندش مى‌سازيم، هيچ كس بر ديگرى فضل و برترى جز به تقوا و طاعت الهى ندارد. از خداوند خواهانم كه ما و شما را از زمره پرهيزگاران و اوليا و دوستان خود قرار دهد؛ افرادى كه نه بيمى بر آنان است و نه اندوهگين شوند.

سپس فرمود: آگاه باشيد! اين دنيا كه شما نسبت به آن تا اين اندازه آرزومند و شيفته گشته‌ايد، و آن نيز گاهى شما را مى‌پذيرد و گاهى از خود مى‌راند، خانه و منزلى نيست كه براى آن خلق شده و نه آنكه به سوى آن دعوت شده باشيد.

هشيار باشيد! كه نه دنيا براى شما باقى ماند و نه شما براى آن، در اين صورت مبادا جلوه ظاهر و زودگذر آن شما را بفريبد كه بدون ترديد از آن بر حذر شده‌ايد، و چگونگيش معرّف حضورتان نيز شده است، و پيش از اين آن را آزموده و سرانجامش را خود خوش نداشته‌ايد. خدا شما را رحمت كند! پس به سوى منازلى كه مأمور به آبادانى آنها شده‌ايد بشتابيد كه آن آباد و معمورى است كه هرگز ويرانى ندارد، و پاينده‌اى است كه تباهى ندارد. خداوند شما را بدان تشويق نموده و به سوى آن فراخوانده و براى شما در آن پاداش و ثواب مقرّر داشته است.

پس اى جماعت مهاجر و انصار و اى اهل دين خدا نيك بنگريد، آنچه را كه بدان در كتاب خدا معرّفى شده‌ايد، و آن مقام و جايگاهى كه در نزد رسول خدا 6 داشتيد و براى آن تلاش مى‌كرديد آيا براستى ملاك برترى و فضيلت شما به خاندان و نژاد بود يا به نوع كردار و طاعت؟! خدا شما را رحمت كند! پس نعمتهاى الهى را در پرتو خويشتن دارى و رعايت حال آن جماعتى كه خدا در كتاب خود دستور به نگهدارى آنان و انجام اوامرشان فرموده، بر خود كامل كنيد.

اسم الکتاب : تحف العقول ت جعفری المؤلف : ابن شعبه حرّاني    الجزء : 1  صفحة : 168
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست