آنست كه در هر ساعتى شكرگزارى شود، همه پيغمبران هم جانشينان
خود را همين طور دستور دادند كه روزى كه وصى پيغمبر در آن منصوب مىشود روزه
بگيرند و عيد كنند، هر كس اين روز را روزه دارد بهتر است از عمل شصت سال،
130- گفتار خداى عز و
جل بابراهيم چهار پرنده بگير و بسوى خود بكش-
امام ششم در تفسير گفته
خداى عز و جل چهار پرنده بگير و بسوى خود كش سپس هر پارهاى از آنها بر كوهى بنه
الآية (سپس آنها را بخوان تا شبانه نزد تو آيند آيه 260 بقره) فرمود هدهد و جغد و
طاوس و كلاغ را گرفت و سر بريد و سر آنها را كنار گذاشت و تن آنها را با گوشت و
پر و استخوان در هاون كوبيد تا در آميختند سپس آنها را ده تيكه كرد و بر ده كوه
نهاد، سپس آب و دانهاى نزد خود گذاشت و نوك آنها را ميان انگشتانش گرفت و گفت
باذن خداى عز و جل شتابانه نزد من آئيد اجزاء گوشت و پر و استخوان هر كدام بسوى هم
در پرش آمدند تا تنها چنانچه بودند درست شدند و هر تنى آمد تا بگردن خود چسبيد كه
سرش در آن بود و نوكش بدست ابراهيم بود، ابراهيم نوكهاى آنها را رها كرد يك بار
روى پاى خود ايستادند و از آن آب نوشيدند و از آن دانهها برچيدند، سپس گفتند اى
پيغمبر خدا ما را زنده كردى خدا تو را زنده كند ابراهيم فرمود، بلكه خدا زنده
ميكند و ميميراند اين تفسير ظاهر آيه است؛ امام فرمود تفسير باطن آيه اينست كه
چهار تن از سخنفهمان را درياب و علم خود را به آنها سپار و آنها را به اطراف
بفرست تا