دست يابى به آنچه كه در طلب آن است و يا
تهيه اسباب و آنچه انسان آرزوى رسيدن بآن را دارد عموم من وجه است، و اگر انسان
اين امور را در نظر آورد و در مقابل امور مهمى كه قرار مىگيرد بتفكر در اين مطالب
بپردازد تا اينكه اين حقايق در دلش اثر بگذارد، اگر چنين شد ديگر دنيا برايش از
آخرت مهمتر نخواهد بود و هم دنيا او را از تفكر در امر آخرت بازنخواهدداشت و از
تبعاتى كه براى اختيار نمودن دنيا بر آخرت در اين حديث بيان شده در امان خواهد
بود.
از معصوم 7 رسيده كه هركس صبح كند و درحالىكه بيشترين
همت خود را بدنيا اختصاص دهد او را در پيشگاه خدا چيزى نخواهد بود و خدا چهار خصلت
را ملازم او خواهد ساخت، اندوهى پيوسته كه پايانى نخواهد داشت، و اشتغالى كه برايش
فراغتى نخواهد بود، و فقرى كه با آن روى بىنيازى نخواهد ديد، و آرزويى كه برايش
پايانى نيست.