آنجى گفت: شما مجبوريد با زرنگى به آنها
بگوييد كه او ممكن است استعدادش را داشته باشد، امّا تقريباً به آن خوبى كه فكر مىكند
نيست. او هنوز بايد بيشتر آموزش ببيند. اگر او مىخواهد به سطح بالاترى دست پيدا
كند، نياز دارد كه بيشتر كار كند. آنجى به من گفت: شما بايد پسرها را خرد كنيد تا
پيشرفت كنند. من مجبورم اعتراف كنم اين شعار، ماهيت تحقيق بر روى اعتماد به نفس را
به طور كامل در بردارد.
شكست در بسيارى از پسرها، انگيزهاى براى كار سختتر است. شكل
رقابتى، به اين گونه پسرها يك فضاى بنيادى مىدهد كه به راحتى بتوانند تشخيص دهند
آيا آنها پيشرفت واقعى مىكنند يا خير؟ شكل غير رقابتى كه در آن «همه برندهاند»،
راه قطعى براى جدا شدن پسران از تمام جريانات است.
درباره روش عدم تحمّل خشونت چه چيزى مىدانيد؟
بسيارى از مدارس كه خط مشى عدم تحمل خشونت را دارند، به هرچيزى كه به
نظر خشونت آميز مىآيد حتّى اگر بىاهميت هم باشد، توجّه مىكنند. در واقع؛ گريز
از خشونت در اينگونه مدارس، يك اصل است. بعضى از والدين مىپرسند: اگر شما به
بچهها اجازه دهيد داستانهاى خشونتآميز بنويسند يا آنها را به رقابت همراه با
برنده و بازنده تشويق كنيد، آيا شرايطى را خلق نكردهايد كه فعّاليت خشونتآميز
بيشترى اتفاق بيفتد؟
والدين و مديران مناطقى كه سياستهاى عدم تحمل خشونت را