responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : ولايت فقيه سايه حقيقت عظمى المؤلف : دفتر پژوهش فرهنگى فخر الائمه (ع)    الجزء : 1  صفحة : 85

احكام دينى را برايتان بيان مى‌كنم، شما هم يك نفر را به عنوان حاكم براى خودتان انتخاب كنيد؛ چنين چيزى نبود، بلكه پيغمبر آمد و ازمه‌ى سياست را به دست گرفت. ايشان از اول كه وارد شد، خط مشى نظامى، سياسى، اقتصادى و تعامل اجتماعى را طراحى كرد. چطور اين دين به خط مشى‌هاى سياسى و نظامى و اقتصادى و اجتماعى كارى نداشته باشد و در عين حال، دين همان پيغمبر هم باشد؟! در مطلب به اين روشنى، خدشه مى‌كنند! اين در باب ارتباط با سياست، كه پايه‌اى‌ترين مسئله است.[1] سالها غفلت مسلمين و مهجور ماندن قرآن سبب شد كه دستهاى تحريف بتوانند به نام دين، هر سخن باطلى را در اذهان جاى داده و بديهى‌ترين اصل دين خدا را منكر شوند و شرك را جامه‌ى توحيد پوشانده و مضمون آيات قرآن را بى‌دغدغه انكار كنند، و در حالى كه قرآن اقامه‌ى قسط را هدف از ارسال رسل مى‌داند؛ «لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَيِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْكِتابَ وَ الْميزانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ»،[2] و در حالى كه با خطاب‌ «وَ لا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ»،[3] همه‌ى مؤمنين را موظف به تلاش براى اقامه‌ى قسط مى‌كند، و در حالى كه آيات كريمه‌ى قرآن، اعتماد به ستمگران را ممنوع مى‌سازد و به پيروان خود مى‌فرمايد: «وَ لا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ»،[4] و گردن نهادن به ظلم طاغوت را منافى با ايمان مى‌شمرد و مى‌گويد: «أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذينَ يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا بِما أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ يُريدُونَ أَنْ يَتَحاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ وَ قَدْ أُمِرُوا أَنْ يَكْفُرُوا بِهِ»،[5] و كفر به طاغوت را در كنار ايمان به خدا قرار


[1] - ديدار رهبر معظم انقلاب با روحانيون استان سمنان 17/ 8/ 1385

[2] - ما رسولان خود را با دلايل روشن فرستاديم، و با آنها كتاب( آسمانى) و ميزان( شناسايى حقّ از باطل و قوانين عادلانه) نازل كرديم تا مردم قيام به عدالت كنند.( حديد: 25)

[3] - و بر ظالمان تكيه ننماييد، كه موجب مى‌شود آتش شما را فرا گيرد.( هود: 113)

[4] - همان

[5] - آيا نديدى كسانى را كه گمان مى‌كنند به آنچه( از كتابهاى آسمانى كه) بر تو و بر پيشينيان نازل شده، ايمان آورده‌اند، ولى مى‌خواهند براى داورى نزد طاغوت و حكّام باطل بروند؟! با اينكه به آنها دستور داده شده كه به طاغوت كافر شوند.( نساء: 60)

اسم الکتاب : ولايت فقيه سايه حقيقت عظمى المؤلف : دفتر پژوهش فرهنگى فخر الائمه (ع)    الجزء : 1  صفحة : 85
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست