responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : خلوت شيطانى: خود ارضايى و راه درمان آن المؤلف : سهراب پور، على    الجزء : 1  صفحة : 87

قبل از اين كه به ارائه راه هايى براى درمان و ترك اين عادت و عمل زشت بپردازيم لازم است به يك سوال كه مطرح مى شود پاسخ دهيم و نيز به چند نكته كه دانستن آن ها، شخص مبتلا را در ترك سريع تر اين عادت زشت، كمك مى كند بپردازيم:

يك سوال:

آيا براى اين كه به گناه نيفتيم؛ مى توانيم «خود ارضايى» كنيم؟

يكى از سؤالاتى، كه زياد از طرف افراد؛ مخصوصاً افراد مبتلا در زمان ترك مطرح مى شود و بيشتر به وسوسه اى از طرف شيطان شبيه است اين است كه، از يك سو غريزه جنسى بر ما فشار مى آورد و ما مدام تحت فشار اميال و غرايز جنسى خود هستيم و از سوى ديگر قادر به ازدواج هم نيستم. آيا براى اين كه به گناه و معصيت نيفتيم، مى توانيم از طريق عمل «خود ارضايى» خود را ارضاء كنيم؟

ما در پاسخ به اين افراد مى گوئيم:

اولًا: عمل شنيع «خود ارضايى» و استمناء خود گناه مى باشد وبلكه جزء گناهان كبيره محسوب مى شود، پس اين منطق كه «ما براى اين كه به گناه نيافتيم، عمل خود ارضايى را انجام مى دهيم» كاملًا مطرود و باطل است.

ثانياً: بسيارى از فشارهاى جنسى كه به فرد وارد مى شود، ناشى از كارهايى است كه خود شخص انجام مى دهد، نگاه به نامحرم، نگاه به تصاوير و فيلم هاى مستهجن، خواندن مطالب عشقى- جنسى، تصوّر صحنه هاى شهوت انگيز و ... همگى عاملى است براى تحريك جنسى يك شخص، در حالى كه خود شخص مى تواند با اجتناب از اين امور، از تحريك جنسى خويش جلوگيرى كند. اين كارها سبب مى شود غريزه طبيعى انسان تبديل به تمنّاهاى كاذب شود و تمنّاهاى كاذب اگر شكل عطش روحى به خود بگيرد، اشباع پذير نخواهد بود.[1]

ثالثاً: جوانان عزيزى كه غريزه جنسى به آن ها فشار مى آورد، توصيه ما در وهله اول، ازدواج است. ازدواج بهترين و كامل ترين كار براى كنترل غريزه جنسى مى باشد، اما كسانى كه به هر دليل قادر به ازدواج نيستند بايد غريزه جنسى خود را از راه صحيح و شرعى كنترل كنند.

ما در اين قسمت به ارائه راه كارهايى براى كنترل غريزه جنسى مى پردازيم:

ده راهكار براى كنترل غريزه جنسى‌

1. دورى از هر گونه تحريك جنسى: ديدنى هاى محرّك، شنيدنى ها و خواندنى هاى مبتذل و مهيّج، غذاهاى شهوت زا، لباس هاى تنگ و چسبان، بستر نرم و لطيف، نگاه به بدن عريان خويش، فكر كردن به مسائل جنسى، خلوت با نامحرم، شوخى با نامحرم،[2]


[1] - علّامه استاد شهيد مرتضى مطهرى؛ اخلاق جنسى در اسلام و جهان غرب، ص 49، چاپ بيست و چهارم، انتشارات صدرا، 1387.

[2] - براى مطالعه بيشتر ر. ك فصل سوّم محرّك هاى جنسى.

اسم الکتاب : خلوت شيطانى: خود ارضايى و راه درمان آن المؤلف : سهراب پور، على    الجزء : 1  صفحة : 87
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست