responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : خلوت شيطانى: خود ارضايى و راه درمان آن المؤلف : سهراب پور، على    الجزء : 1  صفحة : 76

سوّمين زيان اجتماعى كه به واسطه ى عمل شنيع «خودارضايى» نصيب شخص معتاد به استمناء مى شود، مشكلات و ناسازگارى ها در محيط خانواده مى باشد[1]. بر اساس آمار يكى از پنج علت شايع طلاق در كشورمان مشكلات جنسى زنان و مردان است‌[2] كه يقيناً يكى از عوامل پيدايش اين مشكلات اعتياد به عمل خودارضايى قبل از ازدواج مى باشد.

برخى از مردان مبتلا چون از مسير طبيعى و صحيح در هنگام آميزش ارضاء نمى شوند، همسر خود را مجبور به كارهايى مى كنند كه باعث تنفّر او از روابط زناشويى مى شود و همچنين خانم هايى كه به عمل شوم خودارضايى گرفتارند چون معمولًا از آميزش لذّت نمى برند سبب تنفّر مرد از روابط زناشويى را فراهم مى كنند.[3] و البته پر واضح است كه در خانواده اى كه زن و شوهر از رابطه زناشويى كه يكى از نيازهايى آن هاست لذّتى نمى برند، مشكلات و اختلافات زيادى به وجود خواهد آمد و اى بسا به جدايى و طلاق نيز كشيده شود.

ميل به گوشه گيرى، تند خويى، ضعف اعصاب، افسردگى، ضعف اراده و ... همگى جزء عواملى است كه اين ناسازگارى را تقويّت مى كند. (دقت كنيد)

ضرر و زيان هاى خود ارضايى فقط، مختصّ به اين مواردى كه ذكر كرديم نيست. بلكه خود ارضايى ضررهاى ديگرى هم در پى دارد كه به بعضى از آن ها در ضمن نقل، نظر دانشمندان پرداختيم.

پنج تذكّر مهّم‌

تذكّر اول: مربوط به كسانى است كه به اين عمل گرفتار هستند و به آن عادت پيدا كرده اند و شايد با خواندن اين مطالب با خود فكر كنند كه در منجلابى گرفتار شده اند كه ديگر هيچ راهى براى نجات از آن وجود ندارد و يقيناً آينده ى سياهى در پيش خواهند داشت. اما به آنان عرض مى كنيم، نگرانى در مشكلات، مشكلى را حل نمى كند بلكه فقط اراده و تلاش براى حل و درمان مشكل و به دنبال راه صحيح رفتن است كه مى تواند چاره ساز باشد.

پس مؤكداً توصيه مى كنيم كه نگرانى و يأس و نا اميدى را از خود دور كنيد كه اولين شرط موفقيّت در ترك هر مشكلى از جمله مشكل خودارضايى همين مسئله مى باشد. چرا كه همان گونه كه در بخش عوامل و زمينه ها گفتيم، اضطراب و نگرانى خود يك عامل براى انجام اين عمل زشت مى باشد.

اگر خداى ناكرده شما گرفتار اين عادت هستيد به خود اطمينان دهيد كه اگر سعى و تلاش خود را بكنيد حتماً خواهيد توانست موفق و پيروز شويد و خود را براى هميشه از شرّ اين عادت زشت رهايى ببخشيد. (دقت كنيد) الاويلر ويلوكس مى گويد:


[1] - دكتر احمد صبور اردوبادى، بلوغ و سلامتى نوجوانان، ص 128، چاپ اوّل، انتشارات رسالت قلم، 1377.

[2] - مهدى اسماعيلى ساديانى؛ از نگاه آمار، ص 136، چاپ اوّل، انتشارات شكورى، 1387.

[3] 2. محمّد حسين حق جو، جوانان و غريزه جنسى پاسخ به نامه هاى شما درباره ى اونانيسم، خودارضايى-، ص 20 و 21، انتشارات مركز فرهنگى انصارالمهدى، 1379.

اسم الکتاب : خلوت شيطانى: خود ارضايى و راه درمان آن المؤلف : سهراب پور، على    الجزء : 1  صفحة : 76
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست