responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : خلوت شيطانى: خود ارضايى و راه درمان آن المؤلف : سهراب پور، على    الجزء : 1  صفحة : 42

اما نكته ى دوم: مربوط است به جوانان عزيز هم پسرها و هم دخترها. متأسفانه ديده مى شود گاهى از اوقات پدر و مادر تمام مقدمات و زمينه هاى ازدواج فرزندانشان را فراهم كرده اند ولى پسر يا دختر حاضر به ازدواج كردن نيست. و بيان مى كنند «اصلا نمى خواهم ازدواج كنم» يا «فعلا وقت هست انشاء الله چند سال ديگر». غافل از اين كه آخر مجبور مى شوند ازدواج كنند اما زمانى كه ديگر شور و نشاط جوانيشان از بين رفته و يا خداى ناكرده به انحرافاتى گرفتار شده اند.

پيامبر اكرم (صلى الله عليه و آله) مى فرمايد:

«النِّكاحُ سنّتي فَمَن رَغبَ عَن سنَّتي فَليسَ مِنّي؛[1]

ازدواج جزء سنت و سيره ى من است هر كس از سنت من رو برگرداند از من نيست»

جوانان عزيز توجه داشته باشند كه ازدواج مى تواند در پرورش روح و استعدادهاى آن ها فوق العاده موثر باشد و همچنين مى تواند در كنترل غرايز و جلوگيرى از وقوع در بسيارى از مشكلات اخلاقى و جنسى از جمله خود ارضايى بسيار مؤثر باشد. لذا دين اسلام به اين مسأله توجه ويژه دارد.

بسيار شنيده شده كه عده اى، تحصيل، سربازى، شغل نداشتن، را دليل ازدواج نكردن خود بيان مى كنند. ما به اين عده مى گوييم:- بر فرض اين كه اين امور مانع ازدواج شما باشد شما مى توانيد فعلا نامزدى انتخاب كنيد البته نامزد شرعى يعنى عقد و صيغه ازدواج خوانده شود و بعداً با هم ازدواج كنيد و تشكيل خانواده بدهيد. اين مسأله هم مى تواند شما را از بسيارى از انحرافات نجات دهد و هم مانع از ادامه امور ذكر شده نيست.

واما نكته ى سوم: مربوط به كسانى است كه به هر دليل نمى توانند ازدواج و حتى نامزد (البته شرعى) كنند. اين عده گاهى سؤال مى كنند با توجه به اين كه نمى توانيم ازدواج كنيم، پس چگونه غرايز جنسى خود را كنترل كنيم؟ چگونه مى توانيم به انحراف و فساد كشيده نشويم؟

ما در پاسخ به اين عده با اذعان با اين كه بهترين راه ازدواج است مى گوييم: راه كنترل غريزه جنسى منحصر در ازدواج نيست بلكه راه هاى گوناگونى ديگرى نيز وجود دارد كه ما در مباحث آينده به آن خواهيم پرداخت.[2]

9. بيكارى‌

از ديگر عوامل و زمينه هاى «خود ارضايى» بيكار بودن مى باشد. البته مقصود از كار، صرفا شغل نيست، بلكه منظور؛ هر گونه فعاليت و مشغله مى باشد. ممكن است جوانى بيكار باشد و جوياى كار، اما در عين حال براى روز و شب خود برنامه و فعاليتى تنظيم كرده باشد.

نوجوان و جوان، نبايد هيچ ساعتى از ساعات روزش، بدون برنامه و فعاليت باشد ولو آن فعاليت ورزش، تفريح، بازى، مسابقه و ... باشد. بلكه ما توصيه مى كنيم حتى برنامه ى خود را نيز كمى بيشتر از وقتتان تنظيم كنيد تا حتى وقت فكر كردن به گناه را هم نداشته باشيد. چرا كه برنامه و اشتغالات زياد، اثر زيادى در دورى از گناه و انحراف دارد.

«مهاتما گاندى» نابغه و نجات دهنده مشهور هند در كتاب خود مى نويسد:


[1] - علّامه مجلسى؛ بحارالانوار، ج 100، ص 220.

[2] - در فصل ششم، در ضمن سؤال اول، راه هايى براى كنترل غريزه جنسى ارائه شده است.

اسم الکتاب : خلوت شيطانى: خود ارضايى و راه درمان آن المؤلف : سهراب پور، على    الجزء : 1  صفحة : 42
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست