responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : خلوت شيطانى: خود ارضايى و راه درمان آن المؤلف : سهراب پور، على    الجزء : 1  صفحة : 41

از ديگر عوامل و زمينه هاى «خود ارضايى» را مى توان تاخير در ازدواج كردن دانست. ازدواج به موقع علاوه بر اين كه باعث رشد جسمى و روحى افراد مى شود؛ مى تواند جلو بسيارى از انحرافات اخلاقى و اجتماعى را نيز بگيرد. و دقيقا به خاطر همين است كه اسلام عزيز، توصيه هاى فراوانى براى امر ازدواج هم به پدر و مادرها و هم به جوانان دارد.

بر اساس آمار و ارقام، اكثر متهمان مفاسد را افراد مجرد تشكيل مى دهند. و اين مساله، زيان تأخير در ازدواج را به وضوح براى ما بيان مى كند. «ويل دورانت»[1] مى گويد:

«ما نمى دانيم كه چه مقدار مفاسد اجتماعى، معلول تأخير ازدواج است ... ولى ظاهرا بيشتر اين مفاسد از تأخير امر با بركت ازدواج، ناشى مى شود و حتى فساد پس از ازدواج نيز بيشتر محصول عادات پيش از ازدواج است.»[2]

يكى از ويژگى هاى دوران جوانى را مى توان بيدار شدن غريزه ى جنسى برشمرد. غريزه ى جنسى اى كه اگر كنترل و مهار نشود و در مسير صحيح قرار نگيرد، مى تواند انسان را براى هميشه بدبخت كند. يكى از موثرترين راه هاى كنترل غريزه ى جنسى، «ازدواج» است. ازدواج است كه مى تواند جلو بسيارى از انحرافات جنسى از جمله روى آوردن شخص به كاميابى از خود يعنى «خود ارضايى» را بگيرد.

دراينجا به ذكر سه نكته كه مورد ابتلاست و نياز به دقت بيشترى دارد مى پردازيم:

نكته ى اول: مربوط به پدر و مادرهاى سختگير و بى تفاوتى است كه از كنار مسئله ازدواج فرزندانشان با خونسردى مى گذرند. پدر و مادرانى كه «خرشان از پل گذشته» و از طوفانى كه در دل فرزندانشان در مورد ازدواج مى گذرد بى خبرند.

گاهى اين بى تفاوتى و خونسردى به حدى مى رسد كه مى گويند: «اگر امسال نشد انشاء الله سال آينده ازدواج مى كنى» و يا مى گويند «حالا كه دير نشده هنوزچند سال ديگر وقت است» گويى در مورد مسئله اى صحبت مى كنند كه انگار هيچ ضرورت و لزومى ندارد.

اين پدر و مادرها غافلند كه چند سال كه هيچ، گاهى يك ماه و حتى چند روز هم مى تواند سرنوشت يك جوان را عوض كند.

خداوند حكيم يكى از وظايف والدين را اقدام و فراهم كردن امر ازدواج براى فرزندان بر شمرده و مى فرمايد:

«و انكِحُوا الايامَي مِنكُم ... ان يكُونُوا فُقَراءَ يغنِهُم اللهُ مِن فَضلِه و اللهُ واسعٌ عَليمٌ؛[3]

مردان و زنان بى همسر خود را همسر دهيد ... و اگر فقير و تنگدست باشند، خداوند از فضل خود آنان را بى نياز مى سازد، خداوند گشايش دهنده و آگاه است».

پس يكى از وظايف مهم پدر و مادرها، فراهم كردن زمينه ازدواج براى فرزندانشان اعم از دختر و پسر مى باشد. و در اين ميان، بسيارى از رسم و رسومات اشتباه و شرط و شروط هاى بى معنا بايد از ميان برداشته شود تا دو جوان بتوانند به راحتى و بدون هيچ دغدغه اى با هم ازدواج كنند.


[1] -WILL DURANT .

[2] - ويل دورانت؛ لذّات فلسفه، ص 94، ترجمه عبّاس زرياب، انتشارات و آموزش انقلاب اسلامى، چاپ دانشجويى تهران، چاپ هفتم، 1371.

[3] - سوره ى نور، آيه 32.

اسم الکتاب : خلوت شيطانى: خود ارضايى و راه درمان آن المؤلف : سهراب پور، على    الجزء : 1  صفحة : 41
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست