responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : خلوت شيطانى: خود ارضايى و راه درمان آن المؤلف : سهراب پور، على    الجزء : 1  صفحة : 16

نكته ى اوّل: احكام منى در زنان با مردان كمى متفاوت است. در مردان اگر ماده ى منى بيرون آيد شخص جنب مى شود. اما در زنان علاوه بر اين حالت اگر از آن ها در زمانى كه به اوج لذت جنسى رسيده اند رطوبتى بيرون آيد آن رطوبت در حكم منى است و جنب محسوب مى شوند.

پس دختران و زنان اگر مرتكب اين عمل زشت شوند و به اوج لذت جنسى برسند، رطوبتى كه در آن حال از آن ها خارج مى شودحكم منى دارد، و عمل آن ها استمناء محسوب مى شود.

از آن جا كه اين مسئله يك مسئله مهمى است و لازم است در اين مسئله هر شخص، مطابق فتواى مرجع تقليد خود عمل كند لذا ما نظر مراجع تقليد را در پاورقى آورده ايم.[1]


[1] - سؤالى كه از مراجع معظّم تقليد شده، اين است كه:« به جز عمل آميزش چه ملاك و معيارى براى تشخيص جنابت زن مطرح است؟ آيا بيان اين مطلب صحيح است: چنان چه مقارن با حالات شهوانى كه اصطلاحاً به آن اوج لذت مى گويند رطوبتى خارج شود حكم منى را داشته و زن جنب مى گردد و اوج لذت زمانى است كه بعد از آن آتش شهوت فروكش مى نمايد»

مراجع معظم تقليد در جواب چنين فرموده اند:

آيت الله بهجت( ره): بله در مفروض نوعاً علائم 350 رساله وجود دارد.-( قسمتى از مسئله 350 رساله ايشان اين است كه: اگر رطوبتى از انسان خارج شود و نداند منى است يا بول يا غير اين ها، چنان چه با شهوت و جستن بيرون آمده و بعد از بيرون آمدن آن، بدن سست شده، آن رطوبت حكم منى را دارد. بلكه اگر فقط شهوت و جستن باشد ثابت شدن حكم منى خالى از وجه نيست).

آيت الله تبريزى( ره): چنانچه رطوبتى از زن همراه با شهوت خارج شود و سستى بياورد به نحوى كه انزال بشود موجب جنابت است.

آيت الله خامنه اى: اگر با نهايت لذّت از زن رطوبتى خارج شود حكم منى را دارد و زن جنب مى شود.

آيت الله سيستانى:( ايشان قائل هستند كه زن منى ندارد امّا در جواب اين سؤال فرموده اند) هم چنين است- بنابر احتياط لازم- اگر آبى با شهوت به همان مقدار در غير آن حالت خارج شود.

آيت الله صافى گلپايگانى: خروج رطوبت با حالت مفروضه، منى محسوب مى شود.

آيت الله فاضل لنكرانى( ره): رطوبتى كه در اوج شهوت خارج مى شود باعث جنابت مى شود و اگر شك پيدا شد اگر همراه شهوت خارج شود محكوم به منى بودن است.

آيت الله مكارم شيرازى: معيار دقيقاً همان است كه در ذيل سؤال نوشته ايد.( يعنى ايشان نظرشان دقيقاً همان است كه در سؤال بود)

آيت الله نورى همدانى: به مسئله 347 توضيح المسائل مراجعه نمائيد.( مسئله 347 رساله ى ايشان اين است كه: اگر رطوبتى از انسان خارج شود و نداند منى است يا بول يا غير اين ها، چنانچه با شهوت و جستن بيرون آمده و بعد از بيرون آمدن آن، بدن سست شده، آن رطوبت حكم منى دارد ولى در زن و مريض لازم نيست آن آب، با جستن بيرون آمده باشد، بلكه اگر با شهوت بيرون آمده باشد و بدن سست شود در حكم منى است.)

آيت الله وحيد خراسانى: اگر با شهوت از زن رطوبتى خارج شود غسل جنابت بر او واجب است.

( مسائل مبتلى به و استفتائات جديد( 2) احكام بانوان، واحد پاسخ به سؤالات جامعة الزهرا( س)، ص 203- 199، چاپ اول، انتشارات جامعة الزهرا( س)، 1388)

اسم الکتاب : خلوت شيطانى: خود ارضايى و راه درمان آن المؤلف : سهراب پور، على    الجزء : 1  صفحة : 16
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست