responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : خلوت شيطانى: خود ارضايى و راه درمان آن المؤلف : سهراب پور، على    الجزء : 1  صفحة : 105

نكته ى اوّل‌: اين است كه خود را در محيطى خلوت قرار ندهيد و به محض اين كه در محيطى احساس كرديد، تنها هستيد، زود از آن محيط بيرون رويد. بدانيد اين گونه خلوت ها، خلوت هاى شيطانى است كه شيطان براى به دام انداختن شما فراهم كرده است. لذا در اين مسئله هيچ گاه كوتاهى نكنيد.

نكته ى دوّم‌: آن است كه، به مجرّد اين كه، نخستين تحريك را در خود حس كرديد- و لو با فكر باشد- بلافاصله برخيزيد و سرگرم كار ديگرى شويد. خواهش ما، از دوستان عزيز مبتلا، اين است كه اين تذكّر را هيچ گاه فراموش نكنند، زيرا فراموشى اين مسئله، غالباً گران تمام مى شود. خلوت و تنهايى را «علامت مرگ» براى خود بدانيد. (دقت كنيد)

تنهايى، محيط كاملًا مساعدى براى پرورش ميكروب اين اعتياد در فكر هر جوان است، و تمام جوانانى كه مى خواهند، خوشبخت باشند و از خطرات عظيم استمناء و خود ارضايى در امان باشند، بايد از تنهايى بپرهيزند.

6. ازدواج در نخستين فرصت‌

جوانان مبتلا به «خود ارضايى» اگر امكاناتشان اجازه مى دهد، بايد در نخستين فرصت ازدواج كنند، حتّى اگر امكانات آن ها «تنها» براى انتخاب نامزد «البته نامزد مشروع، كه عقد شرعى آن اجرا شده باشد» فراهم است، بايد اين فرصت را نيز از دست ندهند.[1]

خلاصه، ازدواج تأثير قابل توجّهى در مبارزه با اين انحراف جنسى دارد و در صورتى كه دامنه ى توقّعات را كوتاه و تشريفات زايد و بى جا و خود خواسته را، از آن حذف كنند، كارى است بسيار سهل و آسان، ولى متأسفانه يك سلسله اوهام و قيود غلط، دست و پاى غالب طبقات را- اعم از تحصيل كرده و بى سواد- در اين قسمت بسته است.

يك مسئله مهم‌

بعضى از جوانان كه به «خود ارضايى» معتاد و گرفتار هستند، از ازدواج وحشت دارند و به خود اجازه نمى دهند با اين حال ازدواج كنند و مى ترسند در صورت ازدواج در مسائلى زناشويى با مشكل مواجه شوند و لذا از ازدواج فرار مى كنند.

اما بايد بگوئيم:

به شرط اين كه تمام دستورات ديگر را دقيقاً و مو به مو انجام دهيد و واقعاً تصميم به ترك گرفته باشيد هم ترك اين اعتياد آسان است و هم پيروزى در تمام مراحل ازدواج و زناشويى.

البته كسانى كه به طور شديد و زياد به اين عمل اعتياد دارند شايد كمى طول بكشد كه بعضى از عوارض آن مثل حساسيت آلت تناسلى شان، از بين برود. و لذا ممكن است در عمل زناشويى آنان تأثير منفى بگذارد. اما در كل كسانى كه به تمام دستورات دقيقاً عمل كنند مطمئناً در امر ازدواج مشكلى برايشان پيش نخواهد آمد.

7. تلقين و تقويت اراده‌

«تلقين» نيز در مبارزه با اين عادت رُل مهمّى را بازى مى كند. بر اساس آزمايش هاى انجام شده شكّى در تأثير فوق العاده «تلقين» وجود ندارد.[2]


[1] - در فصل سوّم نكاتى در مورد ازدواج ذكر شد.

[2] - فرانك فيش؛ علائم بيمارى هاى روانى، ترجمه اصغر سجّاديان، چاپ سوّم، انتشارات اطلاعات، 1374.

اسم الکتاب : خلوت شيطانى: خود ارضايى و راه درمان آن المؤلف : سهراب پور، على    الجزء : 1  صفحة : 105
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست