اسم الکتاب : آينده جهان( دولت و سياست در انديشه مهدويت) المؤلف : كارگر، رحيم الجزء : 1 صفحة : 308
كوشا خواهد بود؛ اما شايد نياز چندانى به آن احساس نشود؛ چون در
پرتو دولت كمالگراى مهدوى، زمينه و ريشه تباهىها و مفاسد و كينهجويىها از بين
خواهد رفت.
بيش از همه، آنچه يك شهروند از نظام سياسى و دولت توقع دارد، پاسدارى
از امنيتش است. امنيت به مفهوم گسترده آن؛ يعنى، حفظ جان، مال و حيثيت تكتك افراد
و تأمين آزادى فردى و اجتماعى، داشتن شغل و مسكن مطمئن و .... تحقق امنيت، آرزوى
كليه ملّتهايى است كه در پى ساختن تمدن انسانى مىباشند و چنانچه امنيت و آسايش
سياسى يك كشور دچار تزلزل گردد، برپايى هر نوع پيشرفت و تمدّن در آن دشوار خواهد
شد. ملّتها در هر زمان و مكان، پيوسته در جستوجوى امنيت و صلح و آرامش هستند؛
چرا كه مسابقات تسليحاتى در همه كشورها و فزونى تنازعات و اختلافات، امنيت و صلح
را به مخاطره افكنده است و به نظر مىرسد بيش از پيش به امنيّت و صلح نيازمند
هستيم. اين امر به دست مهدى موعود تحقّق خواهد يافت و با از بين رفتن عوامل و
زمينههاى مادى و معنوى آن، جامعه به استقبال صلح و آرامش خواهد رفت.
چنانكه گذشت با استقرار دولت اخلاقى مهدوى و فروپاشى قدرتهاى
شيطانى، شعلههاى جنگ فرو مىنشيند[1] و ديگر
قدرتى باقى نمىماند كه بتواند با ارتش نيرومند حضرت مهدى (عج) به رويارويى
برخيزد، از اينرو ساز و برگ نظامى در بازارها بدون تقاضا و بىخريدار مىماند.
يكى از نشانههاى قيام مهدى (عج) اين است كه از شمشيرها به جاى داس استفاده
مىشود. قيمت سلاحهاى جنگى و ادوات نظامى پايين مىآيد.[2]
در رابطه با كارويژه نظامى- امنيتى مىتوان موارد زير را به دست
آورد:
الف. اعزام نيرو به جهان: « [مهدى] ارتش خود را در شهرها پراكنده
مىسازد»[3] و «او
سپاهيان خود را در سراسر كشورها پراكنده مىسازد».[4]
[1]. ر. ك: محمّد بن حسن حرّ عاملى، اثبات الهداة،
ج 3، ص 496، ح 260.
[2]. ر. ك: نجم الدين طبسى، چشماندازى به حكومت
مهدى( عج)، ص 128.
[3].« ... ثمّ يفرّق الجنود منها فى الأمصار»:
محمّد بن محمّد بن نعمان( شيخ مفيد)، الارشاد، ج 2، ص 379.
[4].« ... هو يفرّق الجنود في البلاد»: همان، ص
379؛ على بن عيسى اربلى، كشف الغمه، ج 2، ص 663؛- محمّد باقر مجلسى، بحار الأنوار،
ج 52، ص 336، ح 75.
اسم الکتاب : آينده جهان( دولت و سياست در انديشه مهدويت) المؤلف : كارگر، رحيم الجزء : 1 صفحة : 308