responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : مناسك حج المؤلف : فياض، شيخ محمد اسحاق    الجزء : 1  صفحة : 84

مقصّر نبوده و گناهى نكرده و تنها بايد كفاره زير سايه رفتن را بپردازد.

مسأله 219- مسافرى كه مستقيما به مدينه منوره وارد مى‌شود، آيا جايز است در حالى كه او در مدينه است، احرام از جدّه را نذر نمايد و بدون احرام به جدّه مسافرت كند و در آنجا احرام بسته و راهى مكه شود؟

جواب: جايز نيست؛ و امّا اينكه احرام بستن را تا رسيدن به جده به تأخير انداخته و از آنجا با نذر محرم شود، در صورتى كه احرام بستن از ميقات برايش ممكن باشد، جايز نيست.

مسأله 220- احرام بستن پيش از ميقات بجز دو حالت جايز نيست:

اوّل: آنكه احرام بستن قبل از ميقات را نذر كرده باشد، و سپس از آنجا محرم گردد، كه در اين صورت احرامش صحيح مى‌باشد، گرچه احرام بستن از يكى از ميقاتها برايش ممكن باشد، و نيز هنگام عبور از ميقات و يا محاذى آن تجديد احرام برايش واجب نيست، و در اين حكم احرام عمره تمتع يا عمره مفرده و يا حج افراد با هم تفاوتى ندارد.

دوّم: آنكه مكلّف بيم آن دارد كه اگر احرام را تا ميقات به تأخير بيندازد، عمره رجب را درك نكند، در اين صورت جايز است قبل از رسيدن به ميقات، به نيّت عمره مفرده در ماه رجب احرام ببندد، و بدين ترتيب براى وى عمره رجب به حساب مى‌آيد، گرچه بقيه اعمال آن در ماه شعبان انجام شود.

مسأله 221- اگر مكلّف از ميقات و يا از برابر آن گذشته و عمدا احرام نبندد و از آن رد شود، چنانچه بازگشتن به ميقات و يا از برابر آن‌

اسم الکتاب : مناسك حج المؤلف : فياض، شيخ محمد اسحاق    الجزء : 1  صفحة : 84
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست