responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : مناسك حج المؤلف : هاشمى شاهرودى، سيد محمود    الجزء : 1  صفحة : 318

ج- اگر[1] جهل او قصورى و عذرى باشد، نه تقصيرى و ترك وقوف اختيارى از روى عذر شده باشد، مانع ندارد.

[994] س- شخصى وقوف عرفات و مقدارى از وقوفِ لَيْلى مشعر را درك كرده و عمداً قبل از طلوع فجر رفته است به منى‌، براى بردن اثاث و كار ديگرى، و قصد داشته است كه مجدداً به مشعر برگردد ولى در منى‌، خوابش برده، وظيفه چنين حاجى چيست؟

ج- با فرض‌[2] اينكه ترك اختيارى مشعر عمدى نبوده، در فرض مرقوم، اضطرارى كافى است، ولى اگر شب نيت وقوف نداشته، بايد اضطرارى روز را درك كند، ولى اگرنايب است كافى نيست.

مستحبات وقوف در مشعر الحرام‌

[995] م- بدان كه مستحب است با تن و دلى آرام از عرفات به سوى مشعر الحرام متوجه شده و استغفار نمايد و همين كه از طرف دست راست به تلّ سرخ رسيد بگويد:

(اللّهُمّ ارْحَمْ تَوَقّفِي وَزِدْهُ في عَمَلي وَسَلّمْ لِي دِيني وَتَقَبّلْ مَناسِكي)


[1]- على كل حال حجش صحيح است اگر درشب در مشعر وقوف كرده و يا مرور كرده‌باشد.

[2]- اگر عمدى هم بوده حجش صحيح است و كفاره دارد همانگونه كه گذشت و نيابت نيزصحيح است.

اسم الکتاب : مناسك حج المؤلف : هاشمى شاهرودى، سيد محمود    الجزء : 1  صفحة : 318
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست