نهم- آنكه درك كند اضطرارى عرفه را فقط، در اين صورت حج او باطل است.
دهم- آنكه درك كند اختيارى مشعر را، در اين
صورت حج او صحيح است اگر وقوف عرفه را[1]
عمداً ترك نكرده باشد و الّا حج او باطل است.
يازدهم- آنكه درك كند اضطرارى روز مشعر را فقط،
در اين صورت حج او باطل است.
دوازدهم- آنكه درك كند اضطرارى ليلى مشعر را فقط،
در اين صورت اگر وقوف عرفات را عمداً ترك نكرده باشد و از صاحبان عذر باشد، ظاهراً[2]
حج او صحيح است و الّا باطل است.
استفتائات وقوف در مشعر الحرام
[990] س- عدهاى در شب دهم ذيحجه عازم مَشْعَر
بودند، از افرادى كه آنجا بودند سؤال نمودند مشعر كجا است؟ جواب دادند اينجا است،
اطمينان پيدا كردند كه مشعر است، نيت بيتوته و قصد وقوف كردند، بعد كه وقت اضطرارى
مشعر هم گذشته بود، معلوم شد مشعر نبوده، آيا نسبت به باقى اعمال حج و سال آينده
وظيفه چيست؟