[956] م- واجب است وقوف به عرفات كه محلى است
معروف و محدود است به حدود معروفه به قصد قربت و خالص مثل ساير عبادات.
[957] م- مراد از وقوف، بودن در آن مكان است؛ چه
سواره و چه پياده يا نشسته يا خوابيده يا در حال راه رفتن، به هر حال كه باشد كافى
است.
[958] م- اگر در تمام وقت بيهوش باشد يا خواب[1]
وقوف او باطل است.
[959] م- به احتياط واجب[2]
لازم است در عرفات باشد از بعد از زوال روز نهم تا غروب شرعى كه وقت نماز مغرب
است، پس جايز نيست تأخير بيندازد و در وقت عصر بيايد و توقف كند.
[1]- اگر قبل از خواب قصد
وقوف كرده ولو در هنگام وقوف خواب باشد مانعى ندارد اگرچه خلاف احتياط است.
[2]- وقوف در عرفات براى شخص
مختار بنابر احتياط از اول ظهر روز نهم ذى الحجه تاغروب است و اظهر اين است كه
مىتواند تا يك ساعت بعد از ظهر وقوف را تأخير نمايد.