طواف را بجا آورد و اگر قبل از تمام شدن
دور چهارم است احتياط واجب آن است كه طواف را تمام كند و اعاده كند.
[559] م- در تمام صورتهايى كه در شك گفته شد كه
بنابر طهارت بگذارد يا طوافش صحيح است بهتر آن است كه تجديد وضو كند و رجاءاً غسل
بجا و آورد، چون ممكن است كه بعد معلوم شود وضو يا غسل نداشته و اشكال پيدا
مىشود.
[560] م- اگر در اثناء طواف شك كند كه غسل كرده
است از جنابت يا حيض يا نفاس يا نه بايد فوراً از مسجد الحرام بيرون برود، پس اگر
شوط چهارم را تمام كرده بود وشك كرده، بعد از غسل برگردد و تتمه را بجا آورد، و
الا بعد از غسل اعاده كند طواف را، و احتياط آن است كه در صورت اول نيز اعاده كند.[1]
[561] م- اگر آب و چيزى كه به آن جايز است تيمم
كند موجود نباشد حكم آن حكم غير متمكن از طواف است، پس با مأيوس بودن از پيدا شدن
يكى از آن دو، بايد نايب بگيرد، و احتياط وجوبى[2]
آن است كه اگر جنب و حائض و نفساء نيست خودش نيز طواف كند و چون مستحاضه بدون بجا
آوردن غسلهايى كه بر او لازم است مىتواند وارد مسجد الحرام شود و طواف كند، بنابر
اين به احتياطى كه در غير جنب و حائض و نفساء گفته شد بايد عمل كند، گرچه دخول
مسجد الحرام نيز براى او خلاف احتياط استحبابى است.