در معرض شكنجه شدن و بازيچه در آمدن قرار
مىگرفت، به ويژه آنكه، در قصاصكننده نمىدانست كه قاتل چگونه و چقدر با عصا
مقتول را زده بود تا مرد.
علاوه بر اين، روايت ياد شده در خصوص حد قتل و كشتن قاتل وارد شده و
بيان مىكند كه در حد قتل، شرط است كه قاتل را با شمشير بكشند نه به طريق غير
متعارفى مثل زدن با عصا، هر چند اصل جنايت با ضربات عصا اتفاق افتاده باشد.
بنابراين، روايت مذكور دلالت ندارد كه شرط مساوات و مماثله در ساير جهات كه احساس
درد از مهمترين آنها است- خصوصاً در قصاص زخمها و اعضا- ساقط است.