responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : قانون احوال شخصيه شيعه از آغاز تا انجام المؤلف : محسنى، شيخ محمد آصف    الجزء : 1  صفحة : 121

برملت افغانستان تحميل كنند يا خير؟ اگر مداخله مى‌دانيد، عكس العمل شما در برابر آنها چه خواهد بود؟

سوال دوم: ما مى‌بينيم كه عده‌ى زيادى از زنها در اين طومارها امضاء كرده‌اند آيا اين تعداد مى‌توانند از تمام زن‌هاى شيعه افغانستان نمايندگى كنند؟

جواب:

من قبلا چند مرتبه گفتم كه نام اين قانون، احوال شخصيه شيعه است ولى از دوصد و پنجا و سه ماده، بيش از دو صد و چهل ماده آن، فقه مشترك اسلامى است كه شيعه و سنى هر دو آنها را قبول دارند.

شب گذشته جناب مولوى عبدالمتين مفصل نظريات فقه حنفى را بيان كرد. هيچ اختلافى كه باعث جدايى بين فقه جعفرى و حنفى شود، وجود ندارد. اختلافات فقهى ما بسيار اندك است و هر دو مذهب جعفرى و حنفى، فقه اسلامى را بيان كرده است. بنابراين احوال شخصيه، مربوط به همه مسلمانان است. اما راجع به سوال دوم شما عرض كنم كه؛ من نمى‌دانم اينها مى‌توانند از همه زن‌ها نمايندگى كنند يا خير و ماهم اين ادعا را نداريم كه اين‌ها از همه زن‌هاى افغانستان نمايندگى مى‌كنند. چون اين يك نوع زور گويى است. ما ميخواهيم بر اساس عقلانيت صحبت كنيم. يعنى ما علم داريم كه بقيه زن‌ها قانون احوال شخصيه شيعه را قبول دارند. عرض كردم كه ما نه از ولايات طومار خواستيم و نه از ولسوالى‌ها. اگر مى‌خواستيم، ممكن بود بيشتر

اسم الکتاب : قانون احوال شخصيه شيعه از آغاز تا انجام المؤلف : محسنى، شيخ محمد آصف    الجزء : 1  صفحة : 121
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست