responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : همپاى انقلاب المؤلف : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    الجزء : 1  صفحة : 416

كافى است و مى‌توانند حكومتى بر طبق نظر خود در آنجا حاكم كنند يا خير؟ الان در حال امتحان كردن هستند كه آيا ميوه لبنان رسيده و مى‌توانند آن را بچينند يا خير؟

نمى‌دانم ابرقدرت‌ها هنوز نفهميده‌اند كه ديگر وقتِ آن نيست كه ابرقدرت‌ها حقّ تعيينِ‌سرنوشتِ مردم حقيقىِ يك سرزمين را زير پا بگذارند و خود بدون توجه به نظر آنها، سرنوشتِ آنها را رقم بزنند. زمانى اين گونه سياست‌ها كاربرد داشت و موفق بود؛ اما ديگر آن زمانْ گذشته است.

تجربه كشورهاى آفريقايى و آمريكايى و همه كشورهاى جهان سوم، به خوبى نشان مى‌دهد كه عمر سياستِ سلطه‌گرى پايان پذيرفته است. هر كس نفع خودش را بهتر مى‌فهمد. مردم بايد خودشان سرنوشتِ خود را رقم بزنند. ابرقدرت‌ها نبايد نقش قيّمِ مردم دنيا را بازى كنند.

ابرقدرت‌ها مى‌خواهند در گوشه‌اى از سرزمين فلسطين، كشورى ايجاد كنند و گروهى از دوستانِ خودشان را به نام شوراى ملّى يا به نام ديگرى، بر آنجا حاكم كنند و به اين وسيله مردم را فريب دهند و آنها را به بازى بگيرند.

طرح ابرقدرت‌ها در مورد فلسطين، ممكن است تا چند روزى هم به پيش برود؛ اما تا هنگامى كه مادّه چركينِ آن منطقه برطرف نشده، مسئله فلسطين حل نخواهد شد.

مادّه چركينِ آن منطقه، وجود ابرقدرت‌ها و محروم كردنِ مردم فلسطين از حقوق مسلّمِ خودشان است. ديگر، زمانِ آن گذشته است كه بتوان با مردمِ يك سرزمينْ بازى كرد.

نظام جمهورى اسلامى، اصولى دارد كه در قانون اساسىِ ما آمده است. نظامِ ما بر حق استوار است. در هر جاى دنيا كه جمعيت‌ها و نهضت‌هاى آزاديبخش براى آزادىِ ملت‌ها و پاره كردنِ زنجير اسارتِ آنها قيام كرده‌اند، نظام جمهورى اسلامى ايران بايد از نظر معنوى، مادّى، سياسى، تبليغاتى و فكرى در كنار آنها قرار گيرد. (تكبير نمازگزاران)

ما آشكارا اعلان مى‌كنيم كه نظام جمهورى اسلامى ايران از ملت‌هاى محروم، مظلوم و مستضعفِ دنيا به طور بى‌دريغ حمايت مى‌كند و همه نقشه‌هاى فريبكارانه‌اى را كه ابرقدرت‌ها عليه ملت‌ها طراحى كرده‌اند، محكوم مى‌كنيم. (تكبير نمازگزاران)

آخرين مطلبِ اين خطبه من، در باره نامه اخيرِ حضرت امام است. همگى، آن را شنيديد و خوانديد. شايد افراد زيادى بارها مطالبِ اين نامه را مرور كرده باشند.

خداوند ان‌شاءالله وجود مبارك حضرت امام را از همه آسيب‌ها حفظ كند تا در سايه رهنمودهاى ايشان، همه مشكلاتِ اين امت اسلامى حل شود. حضرت امام در اين نامه، موضوعاتى را به عنوان محور نام برده و مايل است كه در باره آنها، تحقيق و بررسى و تبادل افكار و نقدهاى علمىِ سازنده صورت بگيرد. حتى اگر در نتيجه بحث در باره اين موضوعات، اختلاف نظرهاى علمىِ سالم هم به وجود آيد، اشكال ندارد.

من براى يادآورى، يك بار ديگر موضوعاتى را كه حضرت امام علاقه دارند در باره آنها تحقيق شود، تكرار مى‌كنم.

اين موضوعات، عبارت‌اند از: مالكيت، محدوده مالكيت، زمين، تقسيم‌بندى زمين، انفال، ثروت‌هاى عمومى، پول، بانكدارى، ماليات، تجارت داخلى، تجارت خارجى، مزارعه، مضاربه، اجاره، رهن، حدود، ديات، قوانين مدنى و مسائل فرهنگى.

همچنين مسائل هنرى به معناى عام و گسترده آن، كه شامل عكاسى، نقاشى، مجسمه‌سازى، موسيقى، تئاتر و خوشنويسى مى‌شود.

اسم الکتاب : همپاى انقلاب المؤلف : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    الجزء : 1  صفحة : 416
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست