اسم الکتاب : معاد و جهان پس از مرگ المؤلف : مكارم شيرازى، ناصر الجزء : 1 صفحة : 85
پاداش نيكوكاران است و منظور از قيامت داورى كيفر بدكاران به مقتضاى داورى و
عدل پروردگار است.
اين جمله- با توجه به ذكر قبور كه جايگاه جسم انسان است- اشاره به معاد جسمانى
است.
2- در انجيل متى- كه نخستين اناجيل است-
صريحاً به مسأله جزا و پاداش روز رستاخيز اشاره شده آنجا كه مىگويد:
«زيرا پسر انسان خواهد آمد در جلال
پدر خويش، به اتفاق ملائكه خود و در آن وقت هر كسى را موافق اعمالش جزا خواهد داد»
(انجيل متى، باب 16، جمله 27).
و نظير اين تعبيرات كه حكايت از پاداش و كيفر و بهشت و دوزخ و داورى در جهان
پس از مرگ مىكند در انجيل و كتب عهد جديد فراوان است.
***
امّا افسوس! مسيحيان گنهكار و آتش
افروز با بدعت خطرناكى كه در مورد مسأله نجات و قربانى شدن مسيح (ع) در برابر
گناهان پيروان خود، و مسأله گناه بخشى به وسيله كشيشان گذاردند، چنان اثرات تربيتى
عقيده به معاد و رستاخيز را از كار انداختند كه گوئى پاكى و ناپاكى عمل براى نجات
از كيفر و برخوردارى از حيات آرام بخش جاويدان چندان اثرى ندارد و آنچه هست در
مسأله شفاعت مسيح (ع) و گناه بخشى كشيش گنهكار است!
اسم الکتاب : معاد و جهان پس از مرگ المؤلف : مكارم شيرازى، ناصر الجزء : 1 صفحة : 85