responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : معارف اسلامی المؤلف : دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم    الجزء : 81  صفحة : 25

معرفى بخش‌هاى مجله


سرمقاله

در اين قسمت معمولاً مطالبى طرح مى‌شود که براى عموم سودمند است و با ضرورت‌هاى زمان و نيازهاى فرهنگى و چالش‌هاى اجتماعى و اخلاقى جامعه تناسب دارد.

موضوع پژوهش(1و 2)

براى شکوفايى و رشد استعداد جوانان، زنده شدن روح تحقيق و پژوهش در آنان، ورزيدگى ذهنى و قلمى در اصول عقايد و معارف دينى و بهره‌گيرى از آرا و نظريات ديگران، در هر شماره، دو موضوع پژوهش از مسائل مهم عقيدتى، اخلاقى يا اجتماعى (با ذکر منابع مربوط به آن‌ها) معرفى مى‌شود تا هر يک از علاقه‌مندان با توجه به ذوق، استعداد، توانايى و مهارت‌هاى خويش، يکى از آن‌ها را به اختيار انتخاب کرده و دربارۀ آن مقاله بنويسند.

گزيده‌اى از پژوهش‌هاى ارسالى

در هر شماره قسمت‌هايى از مقاله‌هاى رسيده با ذکر نام نويسندگان آن‌ها، تحت عنوان «گزيده‌اى از پژوهش‌های ارسالی» براى بهره‌گيرى ديگران و تشويق پژوهش‌گران چاپ مى‌شود.

متن‌هاى آموزشى (درسى)

الف ـ متن آموزشى(1): اين متن غالباً به مسائل اعتقادی و زيربنايى اسلام و مبانى فکرى آن اختصاص دارد.

ب ـ متن آموزشى(2): اين متن غالباً به مسائل فرهنگی، اجتماعى و اخلاقی مى‌پردازد.

ادبیات و هنر

اين بخش در صدد است خوانندگان را با مقولاتى چون: نگارش، ويرايش، داستان‌نويسى، شعر، خاطره‌نويسى و... آشنا کند.

مقاله‌ها

در این بخش، مقاله‌های متنوعی دربارۀ ادیان و مذاهب، عرفان و اخلاق، تاریخ و سیره، قرآن و احکام و... برای آشنایی و بهره‌گیری مخاطبان ارائه می‌گردد.

اسوه‌ها

به منظور آشنايى بيش‌تر جوانان با ابعاد مهم زندگى اجتماعى، سياسى و علمى بزرگان، انديشوران و فرزانگان، در هر شماره نکته‌هايى برجسته از زندگى يکى از شخصيت‌هاى بزرگ ارائه مى‌شود.

پرسمان

در اين بخش، شبهات و پرسش‌هاى گوناگونِ اعتقادى، فقهى، اخلاقى، اجتماعى، خانوادگى و... که براى عموم مخاطبان مفيد است، مطرح و پاسخ آن‌ها ارائه مى‌شود.

پيک جوان

در اين بخش، علاوه بر چاپ عکس‌ها و مطالب ارسالى خبرنگاران افتخارى مجله، مطالب متنوعى نيز درباره وسایل ارتباط جمعى، اطلاعات و فن‌آوری، پایگاه‌های اینترنتی و نرم‌افزارهای اسلامی و... درج مى‌گردد.

گوناگون

در اين بخش، گزيده‌اى از مطالب ارسالى خوانندگان از قبيل: حکايت، داستان، لطيفه، خاطره، شعر و... با ذکر نام آنان تحت عنوان «خواندنى‌ها» چاپ مى‌شود.

هم‌چنين خبرهاى مهم فصل، اسامى برندگان مسابقه‌ها، جدول و سرگرمی، پاسخ‌نامۀ مسابقه عمومى و... از ديگر قسمت‌هاى اين بخش است.

یادآوری:

 قبلاً در پايان هر يک از متن‌هاى آموزشی (درسى)، پرسش‌هايى به صورت چهار گزينه‌اى تهيه مى‌شد تا خوانندگان با مطالعۀ متن اختصاصى خود به آن‌ها پاسخ دهند و در مسابقه شرکت کنند، اما در حال حاضر تعداد 30 سؤال از همۀ بخش‌هاى مجله طرح و در انتهاى آن چاپ مى‌شود تا خوانندگان پس از مطالعۀ همۀ مطالب و متن مجله با دقت به آن‌ها پاسخ داده و گزينۀ صحيح را انتخاب و در مسابقه شرکت نمايند.

 

اسم الکتاب : معارف اسلامی المؤلف : دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم    الجزء : 81  صفحة : 25
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست