responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : پرشكوهترين مراسم عبادت و قربانى المؤلف : مكارم شيرازى، ناصر    الجزء : 1  صفحة : 138
دورترى از منى يعنى وادى مُحَسَّر برده شده است.)
بنابراين شرط وقوع ذبح در منى (كه در روايات آمده لا ذِبْحَ الّا بِمِنى تحقق نمى‌يابد و فرقى ميان وادى مُحَسَّر كه كشتارگاه به آنجا انتقال يافته و ساير اماكن نيست.
بله اگر قربانى با شرائطش در مصارف شرعيش صرف مى‌شد ترجيح داشت كه از باب احتياط در اين كشتارگاهها ذبح شود.
5- دلائل حرمت اسراف و تبذير كه بسيار قوى و محكم است مانع از اتلاف اين تعداد عظيم گوشت قربانى و دفن و سوزاندن آن است. زيرا اسلام كه از انداختن دانه‌اى و ريختن باقيمانده آب ظرفى ما را باز مى‌دارد چگونه اجازه چنين اتلافى را مى‌دهد با اينكه هيچ دليلى بر تخصيص دلائل اسراف و تبذير در اين باره نداريم.
6- نتيجه‌گيرى كلى
6- نتيجه مى‌گيريم كه تا وقتى كه گوشتهاى قربانى به اين صورت وحشتناك تلف مى‌شود بايد ذبح را رها كرد و قيمت آن را بنا بر احتياط لازم كنار گذاشت و به ساير مناسك حج پرداخت و در مراجعت در وطن يا محلى ديگر در ماه ذيحجه قربانى كرد و يا با خانواده يا يكى از دوستان هماهنگ كرد كه در روز عيد قربان از طرف او گوسفندى ذبح كرده و آنگاه بعد از ساعات هماهنگ شده به ساير اعمال بپردازد.
نظير كسى كه پول دارد امّا قربانى نمى‌يابد كه در روايت تصريح شدن كه پول آنرا نزد فرد موثقى گذارد كه از طرف وى در ماه ذيحجه در مكه قربانى كند و آنگاه به


اسم الکتاب : پرشكوهترين مراسم عبادت و قربانى المؤلف : مكارم شيرازى، ناصر    الجزء : 1  صفحة : 138
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست